فرهاد دلق پوش از نظارت و بازرسی هوشمندانه عرضه محصولات صنفی و تولیدی در فضای مجازی خبر داد و گفت: باید با برگزاری دوره های آموزشی برای دست اندر کاران امر مبارزه با قاچاق کالا فرآیند مطلوبی در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان ایجاد کرد. به  گزارش مهر  گیلان  به نقل از روابط عمومی […]

 فرهاد دلق پوش از نظارت و بازرسی هوشمندانه عرضه محصولات صنفی و تولیدی در فضای مجازی خبر داد و گفت: باید با برگزاری دوره های آموزشی برای دست اندر کاران امر مبارزه با قاچاق کالا فرآیند مطلوبی در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان ایجاد کرد.

به  گزارش مهر  گیلان  به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، فرهاد دلق پوش از نظارت و بازرسی هوشمندانه عرضه محصولات صنفی و تولیدی در فضای مجازی خبر داد و گفت: باید با برگزاری دوره های آموزشی برای دست اندر کاران امر مبارزه با قاچاق کالا فرآیند مطلوبی در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان ایجاد کرد.

وی از بستر فضای مجازی به عنوان یک فرصت مناسب برای تبلیغات کالاهای دارای مجوز یاد کرد و عنوان کرد: زمینه قانونمند شدن تبلیغات و معرفی محصولات فعالان صنفی و تولیدی در فضای مجازی یک ضرورت است و باید همراه با ارائه راهکارها و اقدامات پیشگیرانه، از توزیع و فروش اجناس قاچاق و نامرغوب ممانعت کرد.

ایشان از توسعه تعاملات الکترونیکی بعنوان چشم اندازی روشن در امر تجارت یاد کرد و گفت: بی تردید در آینده همگان به ارزش و جایگاه فضای مجازی در رونق کسب و کار پی خواهند برد. بنابر این سیاستگذاری مطلوب جهت استفاده از این ابزار و تکنولوژی به فرهنگ سازی و آموزش مداوم نیازمند است.

رئیس کمیسیون نظارت استان گیلان همچنین از تشدید بازرسی و نظارت بر کالاهایی که فرهنگ غیر اسلامی را در استان تبلیغ می کنند خبر داد و گفت: اخیراً برخی از کالاهایی نظیر پوشاک، با تصاویر و اشکال غیر اخلاقی در استان توسط بازرسین این سازمان کشف گردید که با متخلفینی که اقدام به اشاعه این اقلام نموده بودند به شدت برخورد گردید و این سازمان با کسانی که فرهنگ کشور را نشانه گرفته اند به هیچ وجه مماشات نخواهد کرد.

دکتر دلق پوش در ادامه بیشترین تخلفات و کشفیات در سال جاری را مربوط به لوازم آرایشی و بهداشتی دانست و اضافه نمود: تعدادی از تخلفات کشف شده در ۷ ماهه نخست امسال توسط همکاران واحد نظارت و بازرسی این سازمان در گشت های مشترک ۱۱۹ مورد بوده که یک درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

ایشان کل بازرسی های انجام شده در حوزه قاچاق کالا را ۴۵۸۹ مورد عنوان کرد و بیان نمود: که از این تعداد ۳۲۸۵ مورد بازرسی معادل ۷۱ درصد آن در بخش صنفی و ۱۳۰۴ مورد بازرسی معادل ۲۹ درصد در بخش های غیر صنفی بوده است.

رئیس کمیسیون نظارت استان گیلان شفاف سازی در امر بازرسی و تشکیل پرونده در برخورد با تخلفات را از عوامل کاهش بروز تخلف در بازار برشمرد و گفت: واحد نظارت و بازرسی این سازمان با متخلفین در راستای حمایت از حقوق شهروندان بی تردید قاطع برخورد خواهد نمود و سامانه ۱۲۴ این سازمان همواره پاسخگوی شهروندان جهت دریافت گزارشات مردمی استان می باشد./ انتهای پیام