رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ضمن رد شایعه ورود ویروس کرونا به کشور گفت: وزیر بهداشت در نامه‌ای به معاون اول رییس جمهور درخواست کرد همه پرواز‌های تجاری و گردشگری ایران-چین متوقف شود. به گزارش مهرگیلان- و به نقل از وبدا دکتر کیانوش جهانپور با بیان این مطلب، افزود: همچنین، اقداماتی که […]

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ضمن رد شایعه ورود ویروس کرونا به کشور گفت: وزیر بهداشت در نامه‌ای به معاون اول رییس جمهور درخواست کرد همه پرواز‌های تجاری و گردشگری ایران-چین متوقف شود.

به گزارش مهرگیلان- و به نقل از وبدا دکتر کیانوش جهانپور با بیان این مطلب، افزود: همچنین، اقداماتی که در چارچوب پیگیری‌ها برای انتقال دانشجویان و هموطنانی که در شهر ووهان که به نوعی مرکز شیوع ویروس کرونا در چین است، انجام شده، ادامه خواهد یافت و مقرر شده که با همکاری دستگاه‌های مسوول و مذاکره با دولت چین تا اوایل هفته پیش رو حداقل ۷۰ تا ۸۰ نفر از آنان که تمایل به بازگشت دارند، به کشور منتقل شوند.

وی گفت: البته بازگشت این افراد با رعایت همه موارد بهداشتی و مراقبت‌های خاص صورت خواهد گرفت و پس از ورود به کشور در یکی از هتل‌های مورد تایید وزارت بهداشت با حفظ شأن این افراد برای مدت حدود دو هفته تحت مراقبت‌های ویژه، اسکان خواهند یافت و پس از آزمایش‌های لازم و تایید سلامت، به منازلشان خواهند رفت.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با اشاره به هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع ویروس کرونا و اعلام حالت اضطراری در جهان، افزود : خوشبختانه غربالگری و مراقبت‌ها در همه مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی کشورمان درحال انجام است و هیچ موردی در ایران درخصوص ابتلا به ویروس کرونا مشاهده و گزارش نشده است و موارد مشکوک هم حداقل دوبار تحت آزمایش‌های تخصصی قرار گرفته و هیچ کدام از موارد مشکوک مثبت نبوده است.

دکتر جهانپور با تاکید بر اینکه مردم به هیچ وجه به شایعه‌ها در خصوص انتشار ویروس کرونا در ایران توجه نکنند، گفت: مرجع رسمی برای اعلام ابتلا یا ورود این ویروس به کشور وزارت بهداشت است که از طریق رسانه‌های رسمی از جمله رسانه ملی به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.