به منظور توسعه و گسترش صنعت گردشگری، حفظ آثار و میراث فرهنگی و تلاش برای ترویج صنایع دستی، شهرداری رشت با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان تفاهمنامه همکاری امضا کرد. به گزارش مهرگیلان ،در نشست امضای این تفاهمنامه همکاری حلاج پور گفت: حفظ و نگهداری ساختمانهای ثبت شده در آثار […]

به منظور توسعه و گسترش صنعت گردشگری، حفظ آثار و میراث فرهنگی و تلاش برای ترویج صنایع دستی، شهرداری رشت با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان تفاهمنامه همکاری امضا کرد.

به گزارش مهرگیلان ،در نشست امضای این تفاهمنامه همکاری حلاج پور گفت: حفظ و نگهداری ساختمانهای ثبت شده در آثار ملی نیازمند توجه و همکاری طرفین است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان سپس خاطر نشان کرد: با همکاری هم باید بتوانیم ضمن معرفی آثار باستانی و فرهنگ غنی این سامان، در جذب گردشگر تلاش کنیم.

شهردار رشت هم ضمن تبریک هفته میراث فرهنگی گفت: شهر رشت یکی از شهرهایی است که دارای آثار تاریخی فراوان است.

دکتر ناصر حاج محمدی گفت: رشت را به شهر اولین ها می شناسند و ساختمان اولین بلدیه همین ساختمانی است که در پیاده راه رشت جلوه گر است و شما با ایرانیان هر جای کشور در باره رشت صحبت کنید اولین چیزی که از آن به ذهن افراد متبادر می شود، همین ساختمان بلدیه یا شهرداری رشت است.

وی سپس گفت: امیدوارم با امضای این تفاهنامه بتوانیم در حفظ و حراست از بناهای تاریخی شهرمان موفق عمل کنیم.

شهردار رشت خاطر نشان کرد: امیدوارم همچنین این تفاهمنامه سبب پایه گذاری فعالیتهایی شود که از ظرفیتها و پتانسیل ابنیه تاریخی شهرمان برای رونق گردشگری بهره ببریم.

دکتر حاج محمدی در پایان گفت: تفاهمنامه امروز پیوندی است بین مسوولان امروز و مدیران دیروز که این میراث عظیم را برای ما به یادگار گذاشتند.

در پایان این نشست هم تفاهمنامه همکاری بین شهردار رشت و مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان به منظور همکاریهای مشترک در حفظ آثار باستانی و توسعه گردشگری به امضا رسید و حاضران عکس یادگاری گرفتند.