«شهباز شریف» رئیس حزب مسلم لیگ نواز پاکستان با اکثریت آرای نمایندگان پارلمان ملی این کشور به عنوان نخست وزیر جدید انتخاب شد.

به گزارش مهر گیلان-رای گیری برای انتخاب نخست وزیر جدید پاکستان در نشست امروز (دوشنبه) پارلمان این کشور برگزار شد و «شهباز شریف» رئیس حزب مسلم لیگ نواز با اکثریت آرا به عنوان بیست و سومین نخست وزیر پاکستان انتخاب شد.

به گفته منابع خبری «ایاز صادق» عضو هیئت رئیسه پارلمان ملی پاکستان که ریاست نشست امروز را بر عهده داشت با اعلام نتایج گفت: شهباز شریف رئیس حزب مسلم لیگ نواز با ۱۷۴ رای به عنوان نخست وزیر پاکستان انتخاب شده است.

این درحالیست که تمامی اعضای حزب تحریک انصاف پاکستان که درحال حاضر اپوزیسیون (مخالف) پارلمان این کشور به حساب می‌آیند در اعتراض به برکناری عمران خان نخست وزیر سابق این کشور تحت مداخله خارجی از سمت خود استعفا دادند.

شهباز شریف، برادر کوچک نواز شریف است که سه دوره نخست‌وزیر پاکستان بود. نواز شریف در سال ۲۰۱۷ به اتهام فساد از قدرت برکنار و زندانی شد، اما در دو سال اخیر به دلیل بیماری از زندان آزاد شد و اکنون در انگلیس به سر می‌برد.

پارلمان پاکستان روز شنبه پس از یک نشست ۱۴ ساعته با اکثریت آرا به طرح استیضاح عمران‌خان و برکناری او رأی مثبت داد و نخست وزیر سابق با رأی مخالف ۱۷۴ نماینده از مجموع ۳۴۱ نماینده پارلمان برکنار شد.
عمران‌خان نخستین نخست وزیر پاکستان است که از طریق استیضاح برکنار می‌شود.

تاکنون هیچ نخست‌وزیری در تاریخ ایجاد پاکستان یک دوره کامل را به پایان نرسانده است و طی ۷۵ سال اخیر نخست‌وزیران پاکستان یا برکنار شده، یا استعفا کرده و در یک مورد نیز ترور شده‌اند.