مدیر عامل شرکت برق منطقه ایی گیلان از اجرای طرح مدیریت بار برای حذف قطع احتمالی برق مشترکان خانگی استان در فصل گرما خبر داد.

به گزارش مهر گیلان-بهمن داراب زاده امروز در جمع خبرنگاران مرکز استان در رشت گفت: در حال حاضر ۷ مشترک صنعتی با ظرفیت مصرف ۲۰۰ مگاوات ساعت مصرف برق، مشترک شرکت برق منطقه ایی گیلان هستند و بر اساس تفاهم نامه‌هایی که با این ۷ واحد صنعتی منعقد شده، طرح مدیریت بار برای این واحد‌ها اعمال می‌شود تا ریسک قطعی برق مشترکان خانگی در استان به حداقل برسد.
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان همچنین پیشگیری از قطعی برق و ایجاد توازن بین تولید و مصرف انرژی برق در ساعات پیک را مستلزم تعامل و همکاری مجموع مشترکان با شرکت برق منطقه ایی گیلان دانست و افزود: استفاده‌ی درست و به اندازه‌ی مصرف برق از مهمترین مولفه‌های مدیریت مصرف انرژی در ساعات اوج مصرف است که می‌تواند از بروز خاموشی‌های ناگهانی پیشگیری کند.
بر اساس برنامه‌ی زمان بندی وزارت نیرو، ساعات بین ۱۲ ظهر تا ۱۷ عصر و ۲۰ تا ۲۴ ساعات پیک مصرف انرژی است و مدیریت مصرف مشترکان در این ساعات از عوامل اثرگذار در روند پیشگیری از خاموشی‌های احتمالی خواهد بود.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ایی گیلان همچنین پیشگیری از قطعی برق مشترکان خانگی را خط قرمز این شرکت در روند اجرای طرح مدیریت بار و اعمال خاموشی‌ها اعلام کرد و گفت: تلاش می‌شود تابستان امسال تا حد امکان از بروز خاموشی‌ها در مشترکان خانگی استان جلوگیری به عمل آید.