به گزارش مهر گیلان به نقل از ایسنا -تلویزیون در آستانه برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲، پخش برخی ویژه برنامه هایش را آغاز کرده و در امتداد آن تعدادی دیگر از برنامه ها را همزمان با آغاز مسابقات روی آنتن خواهد فرستاد. وجه تمایز این دوره از جام جهانی در صداوسیما، پرداختن به حاشیه ها […]

به گزارش مهر گیلان به نقل از ایسنا -تلویزیون در آستانه برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲، پخش برخی ویژه برنامه هایش را آغاز کرده و در امتداد آن تعدادی دیگر از برنامه ها را همزمان با آغاز مسابقات روی آنتن خواهد فرستاد. وجه تمایز این دوره از جام جهانی در صداوسیما، پرداختن به حاشیه ها بیان شده به نحوی که می گویند، علاوه بر شبکه های سه و ورزش که با تمرکز بر مسابقات، برنامه های اصلی را روی آنتن می فرستند، ابعاد دیگر جام جهانی در دستور کار دیگر شبکه ها و برنامه های عمومی سیما نیز قرار دارد و در کنار آن، حق پخش حواشی فوتبال ها هم خریداری شده است.

اما در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، چه مجریان و گزارشگرانی برای این ویژه برنامه ها انتخاب شده اند؟ کدام ها به قطر اعزام شده یا می شوند و چه افرادی قرار است اداره گر ویژه برنامه هایی باشند که از استودیوها روی آنتن می روند؟

بر اساس این گزارش ایسنا، جواد خیابانی، محمدرضا احمدی، محمدحسین میثاقی، رسول مجیدی، عبدالله روا و محمد میر به عنوان مجریان ویژه برنامه های جام جهانی و رامین ناصر نصیر و نیماشاهرخ شاهی و حمید محمدی به عنوان راوی برنامه ها و پیمان یوسفی به عنوان تهیه کننده در این دوره از ویژه برنامه های جام جهانی با شبکه های سه و ورزش و نسیم همکاری دارند.

هر چند که به گفته معاون سیما در این دوره از رقابت‌های جام جهانی، به فراخور موضوع و ساختار برنامه، از مجریان غیرورزشی و چهره های جدیدی استفاده خواهد شد که البته این به معنای دور شدن از مقوله ورزش حرفه ای نیست. بر این اساس می توان انتظار داشت که علاوه بر افراد حاضر در فهرست بالا که تاکنون نامشان به صورت رسمی اعلام شده است، افراد دیگری را هم در مقام مجری ویژه برنامه های جام جهانی در قاب برنامه های سیما شاهد باشیم.

ضمن اینکه همان طور که در بالا اشاره شده، مسوولان سیما اعلام کرده اند که در جام جهانی امسال، برنامه‌های ورزشی شبکه های یک و دو و در کنار آن شبکه‌هایی نظیر نسیم، امید و … با نگاهی خارج از بُعد صرف ورزشی و با تمرکز بر حوزه‌هایی همچون فرهنگی ـ اجتماعی با رویکرد «فرامتن موضوع» به ابعاد مختلف رویداد جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌پردازند.

گزارشگران ۳ بازی اول ایران در جام جهانی چه کسانی هستند؟

در شرایطی که فوتبال ایران خود را آماده آغاز رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر می‌کند، گزارشگران سه مسابقه ایران در دور مقدماتی این رقابت‌ها مشخص شدند.

در خبرها آمده است محمدرضا احمدی، پیمان یوسفی و جواد خیابانی سه گزارشگری هستند که سه مسابقه ایران در جام جهانی را گزارش خواهند کرد؛ محمدرضا احمدی برای گزارش دیدار ایران مقابل انگلیس، پیمان یوسفی برای گزارش بازی ایران و ولز و جواد خیابانی برای گزارش آخرین بازی ایران مقابل آمریکا انتخاب شده‌اند.

زوج ثابت احمدی و میثاقی در شبکه سه

محمدرضا احمدی و محمدحسین میثاقی که چند سالی است نامشان با برنامه «فوتبال برتر» و شبکه سه گره خورده است، طبق اعلام تلویزیون اجرای ویژه برنامه جام جهانی این شبکه را با عنوان «جام ۲۰۲۲» برعهده دارند.

«جام ۲۰۲۲» از جمعه ۲۷ آبان با اجرای محمدرضا احمدی و محمد حسین میثاقی روی آنتن می رود.

ویژه‌برنامه‌ جام جهانی شبکه سه سیما در دوره قبل ۲۰۱۸ روسیه با عنوان «بیست هجده» توسط عادل فروسی‌پور و تیم برنامه‌ «نود» و اجرای خود او تدارک دیده شده بود.

مجریانی که صداوسیما برای جام‌جهانی انتخاب کرد

جواد خیابانی، عبدالله روا، محمدمیر و رسول مجیدی در شبکه ورزش

اصلی ترین برنامه جام جهانی شبکه ورزش نیز «جام ۲۲» است که از اول مهرماه روزهای دوشنبه و جمعه ساعت ۲۱ پخش آن آغاز شده و رسول مجیدی مجری اصلی این برنامه است.

«قطرنامه» یکی از بخش های این برنامه است که جذابیت ها و حاشیه های جام جهانی را با رویکرد طنز با اجرای عبدالله روا به تصویر می‌کشد.

همچنین محمد میر اجرای زنده از قطر و اتفاقات و حواشی را گزارش خواهد کرد. او به عنوان مجری برنامه های «فصل داغ فوتبال»، «فوتبال آسیایی» و برنامه «شب های فوتبالی» با شبکه ورزش سیما همکاری داشته است.

«جام و جزیره» با اجرای جواد خیابانی از دیگر بخش های این ویژه برنامه در شبکه ورزش سیماست که در قشم که دومین جزیره نزدیک به قطر است، با معرفی جاذبه های گردشگری اجرا می شود.

«جام ۲۲» از این هفته هرشب پخش خواهد شد.

مجریانی که صداوسیما برای جام‌جهانی انتخاب کرد

رامین ناصرنصیر، نیما شاهرخ شاهی و حمید محمدی در شبکه نسیم

ویژه‌برنامه ۳۰ قسمتی شبکه نسیم در ایام جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که عنوان آن «فوتبال زندگی است» در حال آماده‌سازی است. گویا این برنامه مجری ندارد اما از رامین ناصرنصیر، نیما شاهرخ شاهی، حمید محمدی و مهدی حدادپور تاریخ نگار ورزشی به عنوان راوی در این برنامه استفاده شده است.

بخشی از کار در قطر آماده می‌شود و بخشی دیگر در کشورمان ضبط شده و شامل آیتم‌های نمایشی است. این برنامه سرگرم‌کننده است و به حواشی جام جهانی و به طور عمومی فوتبال و زندگی عموم مردم در ارتباط با فوتبال می‌پردازد.

آخرین حضور رامین ناصرنصیر در تلویزیون به ایفای نقش در سریال «پلاک ۱۳» به کارگردانی آرش معیریان برمی گردد که امسال از شبکه سه سیما پخش شد.

نیما شاهرخ شاهی نیز آخرین حضورش به بازی در سریال «دادستان» مسعود ده نمکی و سریال «اپیدمی» برمی گردد.

حمید محمدی نیز که اجرای برنامه «فوتبال ۱۲۰» را این روزها در شبکه ورزش سیما دارد، به عنوان یکی از نریتورهای «فوتبال زندگی است»، با این برنامه همکاری دارد.

پیمان یوسفی و «ورزشیا» در شبکه نسیم

«ورزشیا» در شبکه نسیم قرار است به مرور تاریخچه جام جهانی در ادوار مختلف، اخبار جام جهانی و حواشی و ناگفته‌های جام جهانی بپردازد. این برنامه توسط پیمان یوسفی در حال آماده‌سازی است. پیمان یوسفی در این برنامه اجرا نخواهد داشت و صرفا در مقام تهیه‌کننده حضور دارد.