استاندار گیلان با بیان اینکه خدمات ارزشمند بسیج بر کسی پوشیده نیست‌، با تاکید بر لزوم حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس برای آگاهی نسل جدید ایران اسلامی، اظهار کرد: لازم است دستاوردهای ارزشی، معنوی و انقلابی کشورمان در قالب جهاد تبیین به خوبی به مردم معرفی شود.

به گزارش مهر گیلان-دکتر اسدالله عباسی با همراهی دکتر حمید رضا امام پناهی فرماندار رشت در جریان بازدید از مجموعه در حال احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان و نشست بررسی روند عملیات اجرایی آن با حضور مسئولان امر، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته بسیج و یاد و خاطره شهدا و امام شهیدان،‌ با بیان اینکه ایران اسلامی دستاوردهای فراوان معنوی، ارزشی و انقلابی دارد که بایستی حفظ و نشر شود،گفت: بسیج در قالب اقشار مختلف از بطن مردم و جامعه اسلامی است  و در دوران حضورش، ضمن اجرای وظایف در کنار مردم، برای مردم و با مردم در حوادث مختلف نظیر سیل و زلزله و کرونا بوده است.

وی با بیان اینکه در آستانه هفته گرامیداشت بسیج با حضور در این مجموعه و ادای احترام به شهدای گمنام،آمده ایم تا با امام شهدا و شهیدان عزیز و یادگاران دفاع مقدس تجدید میثاق کنیم، تصریح کرد: خدمات ارزشمند بسیج برای کسی پوشیده نیست و دشمنان از بسیج وحشت دارند.

 دکتر عباسی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اهتمام و نگاه ویژه ای دارد و لازم است این مهم بعنوان پیوست فرهنگی در بسیاری از بخش ها مورد توجه قرار گیرد.

استاندار‌گیلان با اشاره به روند کند احداث این مجموعه قبل از دولت سیزدهم تصریح کرد: برای تسریع در امور احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان‌، ۴۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مصوبات سفر پر خیر و برکت رئیس جمهوری به گیلان اختصاص پیدا کرد و با همراهی و تلاش دیگر دستگاه ها در ایجاد زیرساخت ها، به امید خدا تا دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی فاز نخست از این مجموعه مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی با اشاره به اقدامات دولت انقلابی و مردمی برای بهره برداری و افتتاح کامل این مجموعه ارزشمند در سال آینده ، افزود: برای نشر ارزش های دفاع مقدس احداث و فعالیت چنین مجموعه ای نیاز استان شهید پرور و ولایتمدار گیلان محسوب می‌شود که باید با اقدامی جهادی در اختیار مردم قرار گیرد.

وی اضافه کرد: فاز نخست این مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، شامل ساختمان کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد، ساختمان مدیریت فرهنگی و نیز دوهزار و ۵۰۰ مترمربع محوطه سازی همزمان با پنج استان کشور، در دهه مبارک فجر سالجاری با سخنرانی آیت الله دکتر رئیسی به بهره برداری خواهد رسید.

دکتر عباسی در ادامه با تشریح روند فعالیت جنگ ترکیبی دشمنان علیه جهموری اسلامی و ملت ایران گفت: دشمن به خیال خام با بهره گیری از احساسات نوجوانان می خواهد آنان را در مقابل مردم قرار دهد که کور خوانده و این ملت بصیر اجازه نمی دهند دشمنان به مقاصد شوم خود دست یابند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس به نسل جدید ایران اسلامی، اظهار کرد: نوجوانان و جوانان با مطالعه تاریخ ایران اسلامی می بینند که دشمنان در راس آنان استکبار جهانی هیچگاه خیرخواه مردم ایران نبوده و نخواهد بود.

* مسئولان و متولیان امر مکلفند با تولید محتوا‌ در قالب جهاد تبیین به نسل جدید وقایع را به خوبی روشنگری کنند

دکتر عباسی بیان کرد: امروز ملت شریف ایران اسلامی و مسئولان باید از خون شهدای عزیز کشور مان به خوبی پاسداری کنند و مسئولان و متولیان امر مکلفند با تولید محتوا  در قالب جهاد تبیین به نسل جدید انقلاب وقایع را بخوبی روشنگری کنند.

وی به امپراطوری رسانه ای و تلاش گسترده و دروغ پردازی دشمنان علیه ایران اسلامی اشاره و تاکید کرد: رسانه ها بویژه صدا و سیما در شرایط کنونی وظیفه دارند در راستای وصایای شهدا و تاکید امام و رهبری میدان دار حقیقت باشند و بنا به تاکید رئیس جمهوری در همایش ملی جهاد تبیین و اطلاع رسانی هنرمندانه، روایت کننده نخست حق باشند تا باطل برای مردم رونمایی شود.

استاندار گیلان گفت: ضمن تمرکز به امور و خدمت به مردم و انجام مسئولیت های اجرایی محوله، حواسمان به دشمن افکنی آمریکای جنایتکار و ایادی ملعون آن همچون رژیم غاصب صهیونیستی، عربستان سعودی و انگلیس خبیث هست و اجازه تحرک به دشمن و ایجاد فاصله بین مسئولان و مردم را نمی دهیم.

دکتر عباسی ادامه داد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در حال احداث بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس در گیلان می تواند نمادی از جانفشانی ها، شجاعت ها، فداکاری ها و ایثارگری های بسیجیان، سربازان و رزمندگان اسلام و مردم عزیز ایران را در معرض دید نسل جدید به نمایش بگذارد.

وی تبیین نگاه شهدا و خدمت به معرفی آرمانهای شهدا به جامعه را توفیقی بزرگ برای همگان بویژه مسئولان برشمرد و  بیان کرد: در مسیر ولایت و آرمانهای نظام اسلامی و شهدا، تاپای جان خواهیم ایستاد و برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با همبستگی و خدمت صادقانه به مردم، پای کار هستیم.

وی ادامه داد: رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری و بصیرت ملت، کشور ایران اسلامی را نسبت به کشورهای دیگر متمایز کرده است و دشمنان توان غلبه به میهن اسلامی را نخواهند داشت و آینده ایران سرافراز، روشن و خواهد بود.

استاندار گیلان مقاومت ملت ایران در برابر ظلم و ستم دشمنان را برآمده از رهبری داعیانه امام خمینی(ره)، امام خامنه ای و فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه بسیجی خواند و افزود: به سبب وحدت و اتحاد ملت ایران و روحیه ظلم ستیزی آنان ، همواره فتنه گری و حمله دشمنان در اعصار مختلف بی نتیجه مانده است.

دکتر عباسی با یادآوری تحلیل‌ها و تبلیغات پوچ چهل‌ساله دشمن درباره شکست یا تضعیف جمهوری اسلامی ؛ هویت ، اندیشه ، اتحاد و حریم خانواده را هدف اصلی دشمنان از دیرباز تاکنون دانست و تصریح کرد: دشمنان تلاش می کنند تا دستاوردهای انقلاب اسلامی را بی ارزش و کاستی ها را بسیار بزرگ و پرخطر و موفقیت ها را کمرنگ جلوه دهند.

وی با اشاره به جریان مقاومت در برابر استبداد در تاریخ گیلان ، بیان کرد: شهید میرزا کوچک خان جنگلی، نه تنها در گیلان بلکه در ایران الگوی مقاومت و مبارزه با استبداد و استعمار بود و تلاش های وی برای حفظ استقلال و آزادی در تاریخ ماندگار شد.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین به مفهوم مقاومت در عصر کنونی اشاره و بیان کرد: امروز مقاومت تنها به مرزها خلاصه نمی شود ، بلکه دشمنان اقتصاد و فرهنگ را هدف قرار داده و برای نابودی آن همتی مضاعف دارند.

وی با تقدیر از حافظان حریم مرزها و امنیت کشور، از تمامی فعالان عرصه مقاومت در همه حوزه ها تقدیر کرد و افزود: امروز دلاور مردان ایرانی پا از مرزها بیرون گذاشته و از حریم ائمه اطهار و معصومان صیانت می کنند و در این امر خطیر سردار شهید قاسم سلیمانی پرچمدار دفاع از انقلاب و اسلام است.

استاندار گیلان به اوضاع سیاسی ایران اسلامی و جایگاه آن در منطقه اشاره و بیان کرد: امروز شاهد تحقق شعار ایران قدرتمند هستیم ، چنانکه دستاوردهای ما در حوزه مختلف از جمله هسته ای ، نظامی ، پزشکی و … در جهان ممتاز است.

دکتر عباسی به اقدامات دولت سیزدهم و تلاش مضاعف آن برای ایرانی آباد اشاره کرد و گفت: رییس جمهوری برای تحقق عدالت و مردمی شدن اقتصاد آبروی خود را گرو گذاشت و تلاش کرد با مدیریت بسیجی از هدر رفت یارانه ها جلوگیری کند.

وی با تصریح اینکه دولت سیزدهم اقتصاد معیوب کشور را به اقتصاد مردمی تبدیل نموده‌، ساماندهی چالش ها و کمبودهای این بخش و نیز پرداخت بدهی های گذشته را اقدامی ارزشمند خواند که با همراهی مسئولان و مردم به وقوع پیوسته است.

استاندار گیلان ایران اسلامی را همچون درختی تنومند ترسیم کرد که ریشه هایی مستحکم دارد و با جانفشانی و دلاورمردی شهدا‌، جانبازان‌، ایثارگران و ارتشیان بارور شده است.

وی تاکید کرد: فتنه دشمنان همواره تداوم دارد و در این مسیر کوچکترین شکاف بهانه ای برای رسوخ فتنه دشمنان است.

دکتر عباسی به بروز برخی ناآرامی ها در کشور با تحریک دشمنان اشاره و بیان کرد: حضور باشکوه مردم در صحنه های سرنوشت ساز و نیز اعتقاد و باور آنان به داشته های ارزشی و معنوی خار چشم دشمنان و انگیزه ای برای فتنه گریست.

استاندار گیلان بر لزوم حفظ ارزش های اسلامی ، وحدت و همبستگی برای حفظ هویتی دینی و ملی تاکید کرد و یادآور شد: باید با الگو برداری از صلابت و استقامت دوران دفاع مقدس نسبت به بی اثرکردن توطئه دشمنان گام برداریم و تبیین و روشنگری را در همه اقشار به ویژه جوانان بعنوان میراث داران این سرزمین تقویت نماییم.