سخنگوی اقتصادی دولت گفت: طی روزهای آینده در یکی از استان های جنوبی طرح کالابرگ الکترونیکی را اجرا خواهیم کرد.

به گزارش مهر گیلان-آقای سید احسان خاندوزی گفت: طی روزهای آینده در یکی از استان‌های جنوبی کشور طرح آزمایشی کالابرگ الکترونیک اجرا می شود.

 به گفته سخنگوى اقتصادى دولت، پیش از دولت سیزدهم، منابع بند الف تبصره ۱۸ عمدتا در قالب کمک‌های بلاعوض اختصاص یافته است که تقریبا بلاعوض بود. طبق گزارش دیوان محاسبات، عملکرد آن طی سال‌های ۹۶ تا ۹۹ حدود ۸ درصد بوده‌است.

 او می گوید: دولت سیزدهم با هدف اثربخش کردن تسهیلات اشتغالزایی، از ۶ماه دوم ۱۴۰۰ تغییرات مهمی در دستورالعمل اجرایی این بند اعمال کرد که منجر به اثربخشی این تسهیلات شده است.

 وزیر اقتصاد و دارایی درباره صدور خودکار مجوزهای کسب و کار گفت: همان طور که وعده داده بودم درگاه ملی مجوزها آمادگی دارد تا مجوزهایی که امکان صدور آن ها به صورت برخط و آنی وجود دارد، طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی انجام دهد. هرچند گفته شده دستگاه ها باید مسئولیت کار را بپذیرند.

او ادامه داد: در آذرماه به دستگاه  ها مهلتی داده ایم، هفته آینده صدور خودکار اولین مجوز را انجام خواهیم داد. البته این روند فعلا تمام تلاش می شود تا دستگاه ها ملزم به تمکین باشند اما تعارفی نداریم و فعلا مجوزها را دستی صادر می کنیم.

او گفت‌: به هیچ عنوان بودجه عمرانی به بودجه جاری منتقل نکرده ایم. در ۶ ماه نخست امسال ۴۰ هزار میلیارد تومان و ماه های مهر و آبان  ۴۰ هزار میلیارد تومان دیگر به پروژه های عمرانی اختصاص داده است که مجموعا به ۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

خاندوزی درباره تفکیک حساب های تجاری از شخصی گفت: از شهریور امسال این فرایند آغاز شده، اما بدلیل گسترده شبکه بانکی گام به گام در حال اجراست.