نماینده عالی دولت در گیلان فراهم سازی بسترهای ورزش حرفه ای در استان را ضروری دانست وگفت: در این راستا و در پی سفر پرخیر و برکت رئیس محترم و جمهوری به گیلان؛ ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای استانداردسازی ورزشگاه شهید عضدی رشت اختصاص یافته است.

به گزارش مهر گیلان-دکتر اسدالله عباسی استاندار عصر امروز (شنبه) در جمع سرمربی، بازیکنان، کادرفنی و دیگر مسئولان تیم فوتبال سپیدرود رشت حضور یافت و با آنان گفت و گوی صمیمانه داشت.

استاندار گیلان در ادامه این دیدار که محمدرضا احمدی سنگری رئیس مجمع نمایندگان گیلان و یکی از نمایندگان مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت، از روند استانداردسازی ورزشگاه شهید عضدی شهر رشت بازدید کرد.

دکتر عباسی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: تیم سپیدرود، یکی از تیم های پرافتخار فوتبال گیلان است و باید مورد حمایت قرار گیرد.

وی با تاکید بر حمایت از تیم های ورزشی گیلان، افزود: فراهم کردن بسترهای ورزش حرفه ای در استان با وجود استعداد های ورزشی فراوان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه پیش از این شرایط میزبانی برای تیم های فوتبال استان در مسابقات کشوری و لیگ های فوتبال فراهم نبود، گفت: توانمندی ها و استعدادهای ورزش گیلان فراتر از امکانات استان است و باید در این زمینه متعادل سازی شود.

استاندار گیلان با اشاره به استانداردسازی ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران انزلی، اضافه کرد: علاوه بر ساماندهی ورزشگاه بندر انزلی، زمین های ورزشی تالش و آستارا  نیز تجهیز شده است.

دکتر عباسی با اشاره به اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای استانداردسازی ورزشگاه شهید عضدی رشت در پی سفر پرخیر و برکت رئیس محترم و جمهوری به گیلان، افزود: ۱۰ میلیارد تومان از این میزان اعتبار در روزهای اخیر برای ساماندهی و استانداردسازی ورزشگاه عضدی تخصیص یافته است.

وی با تاکید بر حفظ و احیای تیم های ورزشی استان از جمله در رشته فوتبال، اضافه کرد: اگر تیم سپیدرود در سال های گذشته مورد حمایت قرار می گرفت جلوی سقوط آن به دسته های پایین تر گرفته می شد.

دکتر عباسی با اشاره به اهمیت توسعه متوازن در همه بخش ها، بیان کرد: دولت سیزدهم در ایجاد زیرساخت های ورزشی نگاه راهبردی دارد و این مهم در گیلان هم پیگیری می شود.