مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، با اشاره به ثبت نام بالغ بر ۱۰۹ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن استان، گفت: در صورت عدم پرداخت به موقع، متقاضیان را حذف نمی کنیم، اما پیشرفت فیزیکی پروژه وابسته به آورده متقاضیان است.

به گزارش مهر گیلان به نقل از ایسنا -هادی رحمانی، با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۱۰۹ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان گیلان ثبت نام کردند، گفت: در مرحله هشتم ثبت نام هستیم و ظرفیت برخی از شهرها پر شده است.

وی با اشاره به اعلام شهرهای جدید برای ثبت نام در مرحله نهم، افزود: افراد متاهل و مردان مجرد بالای ۲۳ سال و زنان مجرد بالای ۳۵ سال که دارای سکونت دائم پنج ساله در گیلان هستند، می توانند در این طرح ثبت نام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، ثبت نام مددجویان نهادهای حمایتی را همچون سایر افراد دانست و تصریح کرد: پرداختی ثبت نام برای مددجویان توسط بهزیستی و کمیته امداد انجام می شود.

رحمانی با بیان اینکه متقاضیان در مرحله اول به ازای هر واحد مسکن مبلغ ۴۰ میلیون تومان واریز خواهند کرد، گفت: در صورت عدم پرداخت به موقع، متقاضیان را حذف نمی کنیم، اما پیشرفت فیزیکی پروژه وابسته به آورده متقاضیان است و دولت در طرح نهضت ملی مسکن نقش حمایتی جهت تامین زمین دارد.

وی با اشاره به رایگان بودن زمین در طرح نهضت ملی مسکن، خاطرنشان کرد: دوره بازپرداخت تسهیلات مسکن نیز ۲۰ ساله خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، پروژه شهر رشت را پیشتاز دانست و اضافه کرد: در شهرهای بندرانزلی و آستارا هم پیشرفت خوبی داریم.

وی از واریز اولیه ۶۷۷۶ نفر از متقاضیان خبر داد و عنوان کرد: تاکنون برای ۹۸۴۰ واحد در مرحله تجهیز کارگاه و خاک برداری و فونداسیون و اجرای اسکلت هستیم.

رحمانی، گیلان را جزو ۱۰ استان برتر در طرح نهضت ملی مسکن دانست و تاکید کرد: دوره ساخت در گیلان به واسطه ملاحظات ژئوتکنیکی و بالا بودن سطح آب زیرزمینی عملا سه ماه بیشتر از سایر استان هاست.

وی کمبود زمین را یکی از چالش های طرح نهضت ملی مسکن دانست و یادآور شد: با هماهنگی استاندار گیلان و همکاری دستگاه ها در حال حاضر کمبود زمین نداریم و از سهمیه سالانه ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحدی گیلان، برای ۲۵ هزار واحد تخصیص زمین داریم؛ همچنین در جریان سفر رئیس بنیاد مستضعفین به گیلان ۱۰۰ هکتار زمین برای طرح مذکور تخصیص یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، با بیان اینکه ۹۸۴۰ واحد مجتمع سازی، ۱۹۴۸ واحد خودمالکی و ۴۸۷ واحد بافت فرسوده داریم، بیان کرد: مجموعا ۱۲ هزار و ۲۷۵ واحد در استان در دست ساخت است.

وی با اشاره به نظارت کامل وزارت راه و شهرسازی بر روند صدور پروانه ساخت و احداث واحدها، عنوان کرد: سهمیه سال ۱۴۰۰ گیلان در بافت فرسوده و ناکارآمد ۱۹۴۸ واحد بود که در سال ۱۴۰۱ به ۴۲۰۰ واحد رسیده و به ازای هر واحد ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات تخصیص پیدا می کند.