استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به نوسازی، توسعه و احداث واحدهای آموزشی در استان گفت:برنامه راهبردی دولت مردمی و انقلابی سیزدهم کمک و توسعه به نظام آموزشی است از این رو هرگونه هزینه در این زمینه در واقع سرمایه گذاری برای آینده کشور است.

به گزارش مهر گیلان/در نخستین روز از دهه مبارک فجر دو واحد آموزشی در شهر رشت با تعداد ۲۶ کلاس و زیربنای چهار هزار و ۱۹۶ زیربنا با میزان اعتبار ۲۴ میلیارد تومان با حضور دکتر اسدالله عباسی نماینده عالی دولت در گیلان، دکتر حمید رضا امام پناهی فرماندار رشت و جمعی دیگر از مسئولان استان به بهره برداری رسید.

استاندار گیلان در آئین بهره‌برداری از این دو واحد آموزشی و در جمع دانش آموزان و اولیای مدرسه با بیان اینکه افتتاحیه ها در دهه فجر منجر به ایجاد امید و انگیزه در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه قشر دانش آموزان منجر می‌شود، اظهار کرد: بنده به عنوان خدمت‌گذار شما در استان گیلان بسیار خرسندم  که دو واحد آموزشی در شهر رشت و‌ با حضور دانش آموزان به بهره‌برداری رسیده است زیرا احداث واحد آموزشی منجر به رفع بسیاری از مشکلات  در جامعه می‌شود.

دکتر اسدالله عباسی با تاکید بر لزوم توجه به نوسازی، توسعه و احداث واحدهای آموزشی در استان گیلان گفت: افتتاح هر مدرسه در واقع تربیت و آموزش آیندگان این نظام‌ مقدس است.

وی ادامه داد: دشمن سعی داشته است تا به قشر فرهنگی و دانش آموزان نفوذ کند ولی نوجوانان و جوانان این مرز و بوم نشان دادند که پیوند قلبی میان مردم و انقلاب در جریان است.

وی نقش خیرین مدرسه‌ساز در توسعه نظام آموزشی در گیلان و کشور را بسیار موثر دانست و افزود: خداوند به خیرین توفیق خدمت به نظام آموزشی را اعطا کرده است و با احداث هر مدرسه‌ای لبخند به لبان دانش آموزان آمده و آینده‌سازان این نظام تربیت می‌شوند.

به گفته نماینده عالی دولت در گیلان برنامه راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت مردمی و انقلابی  کمک و توسعه به نظام آموزشی می‌باشد از این رو هرگونه هزینه در راستای ارتقای نظام آموزشی در واقع سرمایه گذاری برای آینده کشور است.

فرماندار رشت نیز در این مراسم با اشاره به آغاز بهره‌برداری از ۲۵۲ پروژه با صرف اعتباری بالغ بر هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در ایام مبارک دهه فجر امسال، از افزایش ۱۱۴ درصدی اعتبار تکمیل پروژه ها نسبت به دهه فجر سال پیش خبر داده و اظهار داشت: از مجموع طرح هایی که در دهه فجر امسال شاهد بهره‌برداری از آنها خواهیم بود؛ ۲۳۴ پروژه متعلق به دستگاه های دولتی با اعتبار ۵۶۳ میلیارد تومانی بوده و ۱۸ طرح نیز با هزینه ۱۰۳۷ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی به اجرا در آمده است.

وی افزود: از مجموع پروژه‌های در شرف افتتاح، ۸۱ پروژه در حوزه انرژی، ۹۰ پروژه در حوزه عمران شهری و روستایی، ۱۲ طرح در حوزه صنعت و برنامه های اشتغالزایی، ۵۴ پروژه ذیل سرفصل حمایت از مددجویان، ۸ پروژه در زمینه تقویت و توسعه فضای آموزشی، یک پروژه در حوزه ورزش و دو طرح نیز در هر یک از حوزه های بهداشت و درمان، ارتباطات و کشاورزی آماده بهره‌برداری و ارائه خدمت به مردم شریف شهرستان می باشد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با بیان این مطلب که شهرستان رشت با ۱۳۴۱۰۳ دانش آموز دختر و پسر میزبان تحصیل بیش از یک سوم دانش آموزان استان می باشد، گفت: از این تعداد بیش از ۱۱۱۰۰۰ دانش‌آموز در نواحی ۱ و ۲ رشت مشغول به تحصیل می‌باشند.

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۵۰ درصد اعتبارات این دو مدرسه که امروز به بهره‌برداری می‌رسند؛ در دولت سیزدهم تامین و هزینه گردیده است.