آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری برق منطقه ای گیلان با دانشگاه گیلان برگزار شد. + گزارش تصویری

مهر گیلان /شرکت برق منطقه ای گیلان در راستای مرتفع نمودن برخی از مسائل صنعت سرافراز برق کشور از طریق دو مقوله مهم پژوهش و آموزش، تفاهم نامه همکاری های علمی، پژوهشی و آموزشی با دانشگاه گیلان منعقد کرد.
بهمن داراب زاده مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان در آیین انعقاد تفاهم نامه با حضور ریاست و معاونین دانشگاه گیلان گفت: قراردادهای مطالعاتی- تحقیقاتی مختلفی با دانشگاه گیلان داشته و داریم که تعدادی از آنها به نتیجه رسیده اند و از نتایج آنها برخوردار شده و در اجرای پروژه های شرکت از آنها بهره گرفتیم.
وی افزود: اکثرقراردادهای شرکت در واقع بر اساس مشکلاتی بوده که در حین اجرای پروژه اتفاق افتاده و موجب تاخیر در اجرای پروژه ها شده اند و این قراردادها، در واقع برای حل اینگونه مشکلات و تسریع در انجام کار است.
داراب زاده گفت: اگر در بخش مدیریت مصرف برق و توسعه زیرساخت های انتقال و فوق توزیع، عملکرد مطلوبی داشته باشیم، و با فعال تر کردن صنایع، رشد و توسعه آن، در سال مهار تورم و رشد تولید ، بطور حتم خواهیم توانست نقش موثر و چشمگیری در تحقق شعار سال داشته باشیم.
وی افزود: شرکت برق منطقه ای گیلان از شرکت های برتر در زمینه بهره مندی از نیروهای متخصص، باتجربه و کاردان در کشور می باشدکه تبادل و تلفیق تجربه کارکنان شرکت و ظرفیت دانشگاه گیلان می تواند آینده ای روشن و شکوفا را برای کشور و صنعت برق کشور رقم بزند.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: صنعت برق کشور بعد از انقلاب اسلامی ایران و علیرغم چالش های سختی که با آن رو به رو بوده است، به لطف خداوند متعال توانست مقتدرانه به کار خود ادامه دهد و خوشبختانه به خودکفایی و دستاوردهای ارزنده ای دست یافت که این امر بیانگر اوج افتخارات صنعت برق کشور است و انشاا… در تعامل با دانشگاه به عالیترین مرحله رشد و توسعه در صنعت برق نایل آییم.
فرید نجفی ریاست دانشگاه گیلان در این آیین با اشاره به قدمت دانشگاه گفت: دانشکده های فنی دانشگاه گیلان در رشته های مهندسی برق، عمران و مکانیک، با حوزه ها و زمینه های کاری شرکت برق منطقه ای گیلان آشنایی کامل دارند و می توانند با رویکرد تقاضا محور، پاسخگوی نیازهای شرکت در حوزه های مختلف؛ پژوهشی، آموزشی، حقوقی و … باشند.
در ادامه این آیین، تبادل تفاهم نامه همکاری های علمی، پژوهشی و آموزشی با اعتبار ۳ ساله بین طرفین منعقد شد.
گفتنی است که هدف از این تفاهم نامه؛ ارتقای سطح علمی و فنی فعالیت های طرفین از طریق همکاری مشترک، ایجاد ارتباط موثر فعالیت های آموزشی و تحقیقاتی طرفین با واحدهای تولیدی و مراکز فعال تجاری، صنعتی و خدماتی و تلاش برای تحقق سیاست های کلی نظام است.
شایان ذکر است که شناخت توانمندی های متقابل، به اشتراک گذاشتن این قابلیت ها و بهره گیری از آن در زمینه های علمی، آموزشی و پژوهشی به صورت مشترک، همکاری مشترک به منظور انجام پروژه های مختلف و اجرای دستاوردهای پژوهشی در سطح استان، همکاری مشترک در بهره گیری از دانش و تجربه طرفین برای تعریف، نظارت، ارزیابی و مشاوره علمی طرح های تحقیقاتی و پژوهشی و نیز فعالیت های مشترک در چارچوب ضوابط، همکاری مشترک در خصوص تالیف و ترجمه کتاب، مقالات و طرح های تحقیقاتی و نشریات علمی و حمایت مادی و معنوی از آنها برابر ضوابط ابلاغی و … از جمله زمینه های همکاری های مشترک این تفاهم نامه هستند.