امام جمعه رشت، یکی از نگرانی های جامعه را گرانی مسکن دانست و گفت: دولت باید خود متولی بخش مسکن باشد؛ نه بخش خصوصی تا توده‌های آسیب‌پذیر از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

مهر گیلان / آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به فرارسیدن سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امام خمینی(ره) یکی از نعمت های بزرگ الهی برای ملت ایران بود و توانست عزت و اقتدار مبتنی بر دین مبین اسلام را به ملت ایران و ملل اسلامی ببخشد.

وی دوران پهلوی اول و دوم را دوران تحقیر ملت ایران دانست و افزود: وابستگی پهلوی به غربی ها ایران و ایرانی را تحقیر کرده بود، اما امام با نهضت خود این عزت و خودباوری را به مردم بازگرداند.

نماینده ولی فقیه در گیلان عزت مداری و آرمان گرایی و عدالت خواهی و استکبارستیزی را شاخصه های اصلی نهضت امام(ره) دانست و خاطرنشان کرد: امام به ملت های جهان آموخت که با سلطه مبارزه کنند.

امام جمعه رشت خودباوری را ارمغان امام و انقلاب اسلامی برای ملت اران دانست و بیان کرد: اگرچه ملت ایران و مسلمانان جهان شخصیتی مانند امام خمینی(ره) را از دست دادند، اما رهبری امت اسلام به دست امام خامنه ای سپرده شد که به تعبیر امام راحل، شخصیتی فداکار، معلمی برجسته، خطیبی توانا، عالم دینی و سیاسی، رهبری دلسوز و مبارز علیه دشمنان اسلام و انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه امام راحل در صحیفه اش تعهد امام خامنه ای به اسلام و خدمتگزاری برای مردم سخن گفته است، خاطرنشان کرد: ملت ایران امروز دلداده رهبر انقلاب هستند.

آیت الله فلاحتی در ادامه به سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد اشاره و عنوان کرد: ملت ایران دلداده دین و اسلام و قرآن و توحید هستند و نسبت به سلطنت و نظام شاهنشاهی نفرت دارند.

وی از مسئولان خواست نسبت به مدیریت قیمت ها و مهار تورم و کنترل کالاهای اساسی اهتمام داشته باشند و اضافه کرد: قیمت های افسار گسیخته در کنار مشکلات فرهنگی مردم را رنج می دهد و لذا از دولت می خواهیم در مسائل اقتصادی با تدبیر بیشتری اقدام کند؛ اگرچه قدردان خدمات دولت هستیم، اما دشمنان موجب ویرانی های اقتصادی برای کشور ما شده اند و لذا نیازمند تلاش مضاعف برای ساماندهی اقتصاد هستیم.

امام جمعه رشت یکی دیگر از نگرانی های جامعه را گرانی مسکن دانست و اضافه کرد: مردم به ویژه جوانان نیازمند مسکن ارزان قیمت هستند، با شیوه های فعلی مسکن سازی فقط بخشی از جامعه را خانه دار می کنند و طبقات کم درآمد، همچنان بدون مسکن باقی می مانند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه اگر مسکن به بخش خصوصی سپرده شود، بخش خصوصی اول نفع خود را در نظر گرفته و بعد به فکر خانه مردم می‌شود افزود: دولت باید خود متولی بخش مسکن باشد؛ نه بخش خصوصی تا توده‌های آسیب‌پذیر از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه به مسئولان توصیه می‌کنم خودصیانتی را جدی بگیرند، گفت: چشم‌های بیدار همه‌جا هستند لذا فکر نکنید کسی شما را نمی‌بیند و توصیه می‌کنم خود را صیانت کنید تا دنیا و آخرت شما تباه نشود.