نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به پیشرو بودن گیلان در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: این ظرح به طور آزمایشی از هفته نخست اسفند ماه در این استان آغاز شده و گیلان یکی از استان‌های برتر در این حوزه است.

مهر گیلان / جلسه مشترک استانداران با دکتر احمد وحیدی وزیر محترم کشور، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت و دکتر اسدالله عباسی نماینده عالی دولت در گیلان برگزار شد.
وزیر محترم کشور در این جلسه، راهپیمایی عظیم و جهانی اربعین از دیگر موضوعات مورد توجه و پیش رو خواند و اظهار کرد: ، در این ارتباط برخی استان های مرزی در غرب کشور به صورت مستقیم درگیر هستند و سایر استان ها نیز لازم است به این استان ها یاری دهند.

دکتر وحیدی برگزاری راهپیمایی منظم ، زمانبندی شده و سازمان یافته اربعین را از دیگر برنامه های مهم وزارت کشور خواند و افزود، اقدامات و برنامه های دست اندرکاران اجرایی آن برای اعزام زایران باید از مبداء شروع شود .

وی با تأکید بر لزوم توجه استانداران به آسیب‌های اجتماعی گفت: در این ارتباط نیز فعال کردن ظرفیت های مردمی اهمیت ویژه ای دارد.

 ۱۲ هزار خانوار از طرح کالابرگ الکترونیکی بهره‌مند می‌شوند

استاندار گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی با قدرت در این استان در حال انجام است، اظهار کرد: مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی از ۱۳ خرداد ماه سال‌ جاری برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در گیلان اجرا شده‌است , ولی این طرح کماکان با ضعف‌هایی مواجه می‌باشد که امیدوارم رفع شود.
دکتر اسدالله عباسی، یکی از اهداف از اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی را حمایت از اقشار کم درآمد و به ویژه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی دانست و گفت: بر اساس آمار ۱۰۴ هزار و ۴۳۴ خانوار تحت پوشش بهزیستی و نیز۱۳۵ هزار و ۴۴۰ تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که در مجموع ۱۲ هزار خانوار از طرح کالابرگ الکترونیکی بهره‌مند می‌شوند.
وی با اشاره به پیشرو بودن گیلان در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی افزود: این طرح به طور آزمایشی از هفته نخست اسفند ماه در این استان آغاز شده و گیلان یکی از استان‌های برتر در این حوزه است.
نماینده عالی دولت در گیلان همچنین با درخواست از رئیس بنیاد مستضعفین در جهت پیشبرد برنامه های استانی بویژه پروژه ها و طرح های زیر بنایی، تصریح کرد: بنیاد مسنضعفان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن کمک‌های خوبی را به گیلان کرده است که جای بسیار قدردانی دارد،  لذا انتظار دارم به مانند گذشته در اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی این نهاد در کنار استان‌ها باشد.

بنیاد مستضعفان آماده کمک به دولت در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی است

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نیز در این جلسه  به ارتباط خوب بنیاد با استانداران در دولت قبل اشاره کرد و گفت: این ارتباط در دولت انقلابی آقای رئیسی تقویت شده است و ما براساس سفارش دین و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در کنار دولت و استانداران حضور داریم.
دکتر پرویز فتاح شرایط کشور را به لحاظ اقتصادی حساس توصیف کرد و گفت در این شرایط نیاز به حضور جهادگرانه و ایثارگرانه در همه سطوح داریم و بنای ما برداشتن باری از دوش دولت است.
وی در خصوص طرح نهضت ملی مسکن نیز اطمینان داد که بنیاد آماده همکاری در این طرح است که در صورت زمینه سازی و رفع موانع، جهت در اختیار قرار دادن زمین ، اقدام خواهد کرد.

اجرای طرح کالابرگ از وظایف دولت سیزدهم است

 سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیز در این جلسه از ویژگی های این طرح بویژه اثرات ضد تورمی ، مدیریت بهینه بازار و تاثیری که در کاهش کمبودها در بخش کالاهای ضروری دارد، به تفصیل سخن گفت و گزارشی از روند اجرای این طرح ارائه کرد.
وی اجرای طرح کالابرگ الکترونیک را از تکالیف دولت دانست که در دولت سیزدهم با جدیت دنبال شده است و نقاط ضعف آن برطرف خواهد شد.