سیاست برق منطقه ای گیلان، افزایش ظرفیت خطوط انتقال انرژی موجود، بدون نیاز به احداث خطوط جدید می باشد.

مهر گیلان / سیاست شرکت برق منطقه ای گیلان در بخش خطوط، افزایش ظرفیت خطوط انتقال انرژی موجود، بدون نیاز به احداث خطوط جدید می باشد.
بهمن داراب زاده با اشاره به شرایط جغرافیایی ویژه و خاص استان گیلان، گفت: محدودیت های تهیه زمین درگیلان و موانع حقوقی متعدد برای احداث خطوط جدید، از جمله مشکلاتی است که موجب شد شرکت برق منطقه ای گیلان رویکرد و سیاست جدیدی را در بخش احداث خطوط انتقال و فوق توزیع نیروی برق دنبال نماید.
وی افزود: با توجه به تراکم بالا و رشد روز افزون جمعیت در استان گیلان بخصوص در اثر افزایش مهاجرت و ارزش بالای زمین در استان، شرکت برق منطقه‌ای گیلان، استفاده از هادی های پر ظرفیت را در دستور کار خود قرار داد تا ضمن افزایش ظرفیت خطوط، حتی الامکان از احداث خطوط جدید بی نیاز شویم.
داراب زاده گفت: اهمیت این قضیه زمانی روشن تر می شود که بدانیم فرایند رفع ممانعت های حقوقی اراضی واقع در مسیر خط، گاها از فرایند اجرای خود پروژه طولانی تر می شود و این امر علاوه بر هدر رفتن زمان و هزینه، موجب می شود تا هم استانی های عزیز دیرتر از مزایا و منافع پروژه ها برخوردار شوند.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: با این رویکرد، در پروژه افزایش ظرفیت خط شهید عضدی وشهید مقدم با تعویض هادی، ظرفیت انتقال انرژی به میزان ۳۵ درصد افزایش یافت و در آینده نیز با استمرار این سیاست و با هدف اجتناب حداکثری از احداث خطوط جدید، خطوط فعلی و موجود به خطوط پر ظرفیت تبدیل خواهند شد.