مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به نفوذ جریانات جنوبی در استان گفت: وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها تا اواسط هفته جاری برای این استان پیش بینی می‌شود.

مهر گیلان / محمد دادرس با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت جریانات جنوبی در منطقه است.

وی افزود: بر همین اساس به تناوب وزش باد جنوبی (باد گرم) در برخی نقاط شدید و در ارتفاعات و دامنه‌ها خیلی شدید و روند افزایش دما تا اواسط هفته جاری پیش بینی می‌شود.

دادرس با اشاره به اینکه از بعد از ظهر جمعه تا یکشنبه هفته جاری وزش باد جنوبی از شدت بیشتری برخوردار است، ادامه داد: در این مدت در برخی نقاط به ویژه در ارتفاعات رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست.

دادرس با اشاره به افزایش دما ۵ تا ۱۰ درجه سلسیوس در استان ادامه داد: مردم و مسافران از روشن کردن آتش در مراتع و عرصه‌های جنگلی خودداری کنند تا میزان احتمال آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی کاهش یابد.

وی از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان خبر داد و گفت: بهتر است تمام فعالیت‌های کوهنوردی در این مدت لغو شده و یا در صورت ضرورت با احتیاط انجام گیرد.

مدیرکل هواشناسی گیلان همچنین از صدور هشدار زرد هواشناسی دریایی و کشاورزی در استان خبر داد و افزود: با توجه به وزش باد جنوبی تمهیدات لازم در همه زمینه‌ها اندیشیده شود.