مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در ادامه سفر خود به روسیه در دیدار با مقامات و تجار داغستانی گفت: پیشینه قرابت فرهنگی و تجاری مردم گیلان و داغستان می‌تواند بیش از پیش فضای روابط تجاری را تسهیل نماید.

مهر گیلان / تیمور پورحیدری در ادامه ماموریت کاری با مقامات تجاری جمهوری داغستان دیدار کرد و در این دیدار اظهار داشت: مزیت‌های تجاری و تولیدی داغستان برای فعالان تجاری و صنعتی گیلان جذابیت دارد و خواهان توسعه روابط هستیم.
وی با بیان اینکه در صورت برقراری خط مستقیم هوایی گیلان به داغستان روند توسعه تجاری بسیاری بین گیلان و داغستان رقم خواهد خورد، اضافه کرد: به هر میزان زیرساخت های مراودات تجاری توسعه یابد قطعا وسعت و تنوع روابط نیز تقویت و دوچندان خواهد شد و تجار و صنعتگران گیلان خواستار تعمیق و توسعه روابط تجاری با داغستان هستند.
دکتر پورحیدری با اشاره به وجود صنایع غذایی غنی و متنوع در حوزه ماشین سازی این صنعت گیلان افزود: استان گیلان در محصولات مهم مصرفی نظیر صنعت چای کیک و کلوچه، برنج، زیتون و بادام دارای مرغوبیت و مزیت های منحصر به فردی می‌باشد که می‌تواند نیاز بازار و بازرگانان داغستانی را پاسخ دهد.

مدیر کل صمت گیلان به تولیدات صنایع معدنی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود اشاره نمود و تشریح کرد: گیلان با وجود فعالیت دو کارخانه تولید سیمان و ۱۰ کارخانه پروفیل و مقاطع فولادی با کیفیت، آمادگی رفع نیازهای موجود در داغستان را دارد.

متولی تولید و تجارت استان گیلان در ادامه این نشست با خلیلوف؛ وزیر صنعت و تجارت جمهوری داغستان و همچنین با آقای نظام؛ وزیر اقتصاد جمهوری مذکور دیدار نمود و با استقبال گرم مقامات این ایالت روبرو شد و تقویت مراودات تجاری از طریق مرز آبی و مسیر هوایی جهت تسهیل امور تجاری را خواستار شد.
گفتنی است در حین این دیدارها؛ مدال افتخار در حوزه مبادلات تجاری و تسهیل در ارتباطات تجاری؛ توسط مقامات جمهور داغستان روسیه به دکتر عباسی استاندار و دکتر پورحیدری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و مهندس رضائیان رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی استان گیلان اهدا گردید./