معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌و بودجه اعلام کرد: ۶۰ پروژه عمرانی، فرهنگی و زیرساختی گیلان تا پایان امسال و بخشی هم در سال ۱۴۰۳ تکمیل و بهره برداری می شود.

مهر گیلان / داوود منظور در حاشیه بازدید از پروژه بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی لاکان رشت با همراهی استاندار گیلان گفت: این پروژه ها در بخش های آب و فاضلاب، حمل و نقل، راهداری، فرهنگی و زیرساختی است که هم اینک در دست اجرا می باشد.

وی عنوان کرد: پروژه بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی نیز از پروژه‌های مهم حوزه بهداشت و درمان استان است که پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و پش بینی می‌شود در نیمه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه تا پایان دولت قبل یک هزار میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده بود، افزود : فقط طی ۲ سال گذشته ۶ هزار میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده و هشت هزار میلیارد ریال دیگر هم باید برای تجهیز بیمارستان اختصاص یابد که با اولویت انجام می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های استاندار گیلان و حمایت‌های مالی لازم، شاهد بهره برداری مجموعه طرح‌های مهم در این استان به ویژه مسیرهای ریلی رشت- کاسپین و نیز رشت – آستارا و تکمیل کریدور شمال – جنوب همچنین محورهای جاده‌ای مهم به ویژه راه سرچم به سراوان تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

منظور در مورد مطالبات چایکاران و شالیکاران هم گفت: در این رابطه تعهدات بودجه‌ای داشتیم که انجام شد و بخش کوچکی از آن باقی مانده که در چند روز آینده تسویه و پرداخت می شود.

معاون رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه برای حمایت از تولید داخلی و شالیکاران تلاش می‌کنیم، عنوان کرد: در ستاد تنظیم بازار واردات برنج را به گونه ای تنظیم می کنیم که به بازار داخلی صدمه‌ای وارد نشود.

وی در مورد محصول برنج باقیمانده در انبارها که شالیکاران موفق به فروش آن نشده اند نیز گفت:با مباشرین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای توافقاتی برای خرید این محصول شده و در زمینه خرید تضمینی این محصول بر اساس قانون نیز ظرفیت‌های قانونی در این رابطه بررسی می‌شود تا شرایط خرید تضمینی برنج مانند گندم فراهم شود.