مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: در گیلان ۲۴ هزار و ۲۰۰ نفر رأی اولی داریم که از این تعداد ۱۲ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز رأی اولی پسر و ۱۱ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز رأی اولی دختر هستند.

مهر گیلان / محمدحسین رمضانی امروز، ۱۶ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر با اشاره به در پیش بود انتخابات، اظهار کرد: آموزش و پرورش دارای مخاطبین زیادی است و یکی از جاهایی که بعد از صدا و سیما می‌تواند در راستای جذب حداکثری نقش آفرینی کند، آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات علاوه بر تجهیزات و محل شعب اخذ رأی، عوامل اجرایی را در اختیار ستاد انتخابات استان می‌گذارد، افزود: دانش‌آموزان سفیران آموزش و پرورش در انتخابات هستند و می‌توانند فعالیت‌های انتخاباتی مدرسه را به خانواده‌ها انتقال دهند.

رمضانی با بیان اینکه در گیلان ۲۴ هزار و ۲۰۰ نفر رأی اولی داریم که در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: از این تعداد ۱۲ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز رأی اولی پسر و ۱۱ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز رأی اولی دختر هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه برای رأی اولی‌ها با هدف انتخاب آگاهانه و اصلح پنج برنامه را در سطح مدارس برنامه‌ریزی کرده‌ایم، تصریح کرد: تبیین ویژگی‌های نماینده اصلح، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی بین دانش‌آموزان، برگزاری کارگاه‌های تبیین انتخابات در مدارس، برگزاری همایش رأی اولی‌ها در مناطق ۳۴ گانه آموزش و پرورش، راه‌اندازی پویش‌های مجازی در بستر شبکه شاد و پیام‌رسان‌های مجاز ایرانی از جمله ویژه برنامه‌های پیش بینی شده آموزش پرورش برای رأی اولی‌هاست.

وی تأکید کرد: رویکرد برنامه‌های مذکور گفتگو محوری بوده و بر اساس تحریک احساسات نیست، با پرسش و پاسخ رفع ابهام انجام می‌گیرد. شورای دانش‌آموزی محلی برای تمرین دانش‌آموزان در انتخابات است که دانش‌آموزان با شرکت در این شورا، انتخابات و رأی گیری را تجربه می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: با توجه به سند تحول بنیادین یکی از ساعات مهم آموزشی در مدارس ساعت سیاسی و اجتماعی است که معلمان از این ساعت برای آموزشی برای تبیین انتخابات استفاده می‌کنند.

انتهای پیام