مدیر کل صمت گیلان از راه اندازی ۱۷۴ واحد صنعتی و تولیدی در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: این واحدهای تولیدی تاکنون زمینه اشتغال بیش از ۸ هزار و ۸۰۰ نفر در بخش صنعت را فراهم کرده است.

مهر گیلان / «تیمور پورحیدری» در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی با حضور استاندار و معاون هماهنگی کسب و کار وزارت صمت با اشاره به ظرفیت مناسب گیلان در عرصه تولید تصریح کرد: در استان گیلان بیش از ۱۸۰۰ واحد صنعتی(دارای پروانه صنعتی فعال) و بالغ بر ۱۷ هزار واحد تولیدی – صنفی و کارگاهی کوچک(حومه شهری) در راستای توسعه و تکاپوی کسب و کارها فعالیت دارند و این حکایت از برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و حمایتهای متنوع مسئولین در حوزه کسب و کار است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۴ واحد صنعتی جدید در استان با اخذ پروانه بهره برداری صنعتی تاسیس و راه اندازی شده اند که در مقایسه با سال گذشته در مدت مشابه ۱۶درصد رشد و افزایش داشته است.

مدیر کل صمت گیلان با اشاره به سرمایه گذاری ۵۲ هزار میلیاردی برای ساخت ۱۷۴ واحد صنعتی ایجاد شده در سال جاری گفت: این واحدهای تولیدی تاکنون زمینه اشتغال بیش ۸ هزار ۸۰۰ نفر در بخش صنعت را فراهم کرده است.

 پورحیدری تشریح کرد: هم اکنون ۱۸۰ پروژه و طرح صنعتی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی درحال اجراست که پیش،بینی می شود با راه اندازی این طرحها تا اواخر امسال و برخی تا اواسط سال آینده زمینه اشتغال ۶ هزار و ۱۸۵ نفر دیگر هم فراهم شود.

وی در ادامه از احیاء و راه اندازی ۱۱۵ واحد صنعتی راکد در دولت سیزدهم با حمایتهای استاندار گیلان گفت: ابن واحدها با سرمایه گذاری و ارائه تسهیلات به مبلغ یک هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان و رفع چالش ها در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان؛ احیاء و مجددا به چرخه تولید برگشته اند.

مدیرکل صمت گیلان با تاکید بر شناسایی ۳۴۵ واحدصنعتی راکد یاداور شد: از تعداد واحدهای شناسایی شده ۱۴۵ واحد صنعتی راکد قابلیت احیا دارند.

تیمور پورحیدری در خصوص واحدهای دانش بنیان و حمایت از صنایع فناور اذعان کرد: با برنامه ریزی های بعمل آمده ۸۶ واحد دانش بنیان در گیلان در حال فعالیت است  و با انعقاد تفاهم نامه های متعدد با مراکز علمی و دانشگاهی و دوره های آموزشی فنی و تخصصی صنعتی و بسیج نخبگان دانشگاهی و با برقرارنمودن ارتباط مطلوب صنعتگران با دانشگاهیان گامهای مناسبی در این مسیر برداشته ایم.

مدیرکل صمت گیلان از برگزاری دوره های تحقیق و توسعه(R&D) برای ۱۶۳ نفر از مهندسین کارخانجات و ترغیب آنها به امور فناورانه خبر داد و گفت: درحال حاضر ۱۷۰ واحد صنعتی موفق به کسب پروانه تحقیق و توسعه شده و گام اصلی مسیر دانش بنیان شدن را طی کرده اند.

گفتنی است در خلال این نشست بسیاری از تولید کنندگان و فعالین صنعتی و اقتصادی به بیان نقطه نظرات ، مشکلات، انتقادات و پیشنهادات پرداختند.