رئیس جمهور با تبریک میلاد با سعادت امام رضا(ع)، حضور این امام بزرگوار را افتخاری بزرگ برای ایرانیان خواند و گفت: میزبانی ایرانیان از امام هشتم(ع) همواره مایه برکت و الهام در زندگی و معنویت مردم و جامعه بوده است.

به گزارش مهر گیلان ، روحانی با اشاره به استقبال باشکوه و عاشقانه مردم نقاط مختلف ایران از علی‌بن موسی‌الرضا(ع) از لحظه ورود ایشان به کشورمان، گفت: این استقبال پرشور نشان دهنده عشق و ارادت مردم ایران به خاندان عصمت و طهارت از آغاز ورود اسلام به ایران بوده و همچنان این عشق و علاقه‌مندی در طول قرن‌ها تداوم داشته است.
رئیس جمهور با بیان اینکه مضجع شریف امام رضا (ع) همواره مورد توجه و علاقه ویژه مردم ایران بوده، افزود: این عشق و علاقه مربوط به دوره خاصی نیست و همواره این مضجع مقدس، انبوه مشتاقان را میزبانی کرده و مرقد ایشان پناهگاه مردم ایران بوده است.
روحانی با اشاره به ویژگی‌های مشترک زندگی همه امامان معصوم، به بیان ویژگی خاص زندگی حضرت رضا(ع) پرداخت و گفت: با وجود اکراه در پذیرش ولایتعهدی با شروطی که حضرت رضا(ع) برای پذیرش این منصب مقرر کرد در نهایت این اقدام امام رضا(ع) موجب گسترش، نشر و ترویج تشیع گردید و برای اولین بار مذهب شیعه در دستگاه حکومت به عنوان مذهب رسمی مطرح و شناخته شد.
روحانی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد گفت: از ابتدای جنگ اقتصادی ما همواره شاهد جنگ روانی نیز بودیم که دامنه آن از داخل تا خارج از کشور و انتخابات ریاست جمهوری را نیز دربرگرفت و لیکن با حضور موثر مردم این جنگ روانی نیز با شکست مواجه شد و مردم در پای صندوق رای حاضر شدند و رئیس جمهور بعدی را انتخاب کردند.
رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی در هر شرایطی حتی در دوران جنگ و کرونا انتخابات را برگزار کرده است، خاطرنشان کرد: عده‌ای در مجلس اول از امام(ره) خواستند با توجه به شرایط جنگی آن روز، دوره فعالیت مجلس اول تمدید شود اما امام(ره) این مسئله را نپذیرفت و دستور به برگزاری انتخابات در موعد مقرر داد. در طول دوران پس از انقلاب اسلامی همه انتخابات‌ها پیوسته انجام شده و این از افتخارات ملت ایران است که در هر شرایطی پای صندوق رای آمدند و انتخابات در موعد خود برگزار شده است.
رئیس جمهور با آرزوی موفقیت برای رئیس جمهور منتخب و با بیان اینکه همه باید به رئیس جمهور منتخب و دولت بعدی کمک کنیم، گفت: دولت دوازدهم همه امکانات و تلاش‌‌های خودش را برای کمک به رئیس جمهور بعدی به کار خواهد گرفت و امیدواریم رئیس جمهور منتخب در کارش موفق باشد.
در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع ساماندهی نظام سنجش و پذیرش کنکور در مقطع کارشناسی بررسی شد و از ۱۳ ماده این طرح ، ۶ ماده مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و بررسی بقیه مواد به جلسات آتی موکول شد.
بر اساس مفاد مصوب شده که مقرر گردید از سال ۱۴۰۲ اجرایی شود، سهم آموزش و پرورش در پذیرش کنکور به لحاظ سابقه تحصیلی ۶۰ درصد و سهم کنکور در دروس تخصصی ۴۰ درصد باشد و همچنین در کنکورسراسری دروس تخصصی و در سوابق تحصیلی دروس عمومی مورد ارزیابی و سنجش قرار بگیرد.
اعضای شورا همچنین مصوب کردند که امتحان کنکور برای دروس تخصصی ۲ بار در سال برگزار شود و نتایج امتحانی که از لحاظ سوابق تحصیلی و اختصاصی کنکور سراسری گرفته می‌شود تا ۲ سال اعتبار داشته باشد.
براساس مصوبه امروز شورای انقلاب فرهنگی دانشگاه‌های کشور نیز می‌توانند برای پذیرش دانشجو حدنصاب معدل در نظر بگیرند./صدا وسیما