شهرداری رشت با موضوع نهضت جنگل و میرزا کوچک خان در اولین نمایشگاه و نشست تخصصی "گردشگری مقاومت" که در سالن همایشهای بین‌المللی شهرداری قم برگزار گردید، حضور یافت.

به گزارش مهر گیلان- شهرداری رشت با موضوع نهضت جنگل و میرزا کوچک خان، پنجشنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ در اولین نمایشگاه و نشست تخصصی “گردشگری مقاومت” که در سالن همایشهای بین المللی شهرداری قم برگزار شد، حضور یافت.

علی محجوب رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در حاشیه برگزاری نمایشگاه طی نشستی اظهار داشت: گردشگری مقاومت از مباحثی است که می‌تواند در ارتقای هویت محلی و ملی نقش مهمی را ایفا کند.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت عنوان کرد: استان گیلان تنها استاندار و دادستان شهید کشور را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و نقش زنان گیلانی و رشتی از شکل‌گیری نهضت جنگل تا انقلاب اسلامی و حضور در عرصه‌های مختلف جامعه و پایبندی به ارزشهای دینی و انقلابی بی‌بدیل است.

علی محجوب ضمن اشاره به تقدیم هشت هزار شهید توسط مردم گیلان در دوران دفاع مقدس ابراز داشت: نقش زنان در موضوع مقاومت و تربیت مردانی چون میرزا کوچک خان، شهید قلی‌پورها، املاکی‌ها، حسین پورها را نباید نادید گرفت.

وی قیام نهضت جنگل را طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مینیاتوری از انقلاب اسلامی دانست و گفت: اقداماتی مانند تدوین مسیر پایداری و مقاومت برای بازدید از خانه موزه میرزا کوچک خان، مزار دکتر حشمت، مزار میرزا و موضوعات مرتبط با نهضت جنگل و سایر موضوعات پیرامون توسط شهرداری رشت در دست نهایی شدن است.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت اهمیت مساله ارتقای هویت اسلامی و هویت بومی و محلی را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: ایجاد خانه موزه شهید میرزا کوچک خان ، بهسازی و راه اندازی خانه موزه مشروطه که منزل اولین شهردار رشت بوده، از اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت در راستای گردشگری مقاومت و تقویت هویت جمعی محسوب می‌شود.