مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به افزایش اعضای صندوق اعتباری هنر در استان ، از گسترده تر شدن چتر حمایت های بیمه ای از هنرمندان خبر داد .

به گزارش مهر گیلان-رضا ثقتی در گفت وگویی با اشاره به اهداف تعیین شده از تشکیل صندوق اعتباری هنر ، این اهداف را شامل ساماندهی در حمایت از جامعه نویسندگان ، روزنامه‌نگاران و هنرمندان و تبدیل حمایت‌های مقطعی متکی بر منابع مالی مردمی و غیر دولتی ، حمایت از خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها در حوزه فرهنگ و هنر و شناسایی ، جذب و هدایت استعدادها در حوزه فرهنگ و هنر ، تامین منابع مالی جدید برای توسعه فعالیت‌ها در حوزه فرهنگ و هنر ، توسعه مرحله‌ای کمیت و کیفیت حمایت‌ها منطبق با اولویت بندی اعضاء و نیازها و افزایش تدریجی تعداد افراد تحت پوشش ذکر کرد .

وی ادامه داد : منظور از حمایت ، فراهم ساختن شرایط مساعد برای جذب و شکوفایی استعدادها ، گسترش زمینه ایجاد اشتغال و تضمین خلق آثار فرهنگی ، هنری و سینمایی و مطبوعاتی و تامین رفاه اجتماعی و معیشتی است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان حمایت های توسعه ای این صندوق را ایجاد شرایط مساعد برای اعطاء تسهیلات اعتباری و وام بانکی جهت خلق آثار فرهنگی ، هنری ، سینمایی و مطبوعاتی ، مشارکت در تولید آثار فرهنگی هنری ، سینمایی و مطبوعاتی با آن‌ها ، کمک به اعضا برای دریافت وام و تسهیلات اعتباری به منظور ایجاد اشتغال ، توسعه و اشاعه فرهنگ و رونق کسب و کارهای فرهنگی و هنری ، ضمن دارا بودن توجیه اقتصادی کسب و کار ، مشارکت در تولید آثار فرهنگی و هنری ، سینمایی و مطبوعاتی ثبت شده به منظور حمایت از پدیدآورندگان آنها ضمن در نظر گرفتن بعد اقتصادی ذکر کرد .

ثقتی با تصریح اینکه حمایت‌های بیمه‌ای صندوق شامل اعضایی است که هیچگونه ارتباطی با بیمه ندارند ، گفت : این حمایت ها شامل معرفی جهت بهره‌مندی اعضا از خدمات بیمه تامین اجتماعی و از کارافتادگی ، جبران خسارت غیرارادی فعالیت‌های اقتصادی در عرصه‌های فرهنگی ، هنری و مطبوعاتی ، معرفی اعضا به سازمان های بیمه ای طرف قرارداد به منظور بهره‌مندی از بیمه تکمیلی درمان ، حوادث و عمر است .

وی با یادآوری اینکه تعداد اعضای صندوق اعتباری هنر استان تا اول اسفند ماه سال گذشته ، دو هزار و ۴۷۸ نفر بوده ، افزود : این آمار در حال حاضر و تا نیمه آذر ماه امسال ؛ شامل دو هزار و ۹۳۷ نفر است که از این تعداد ؛ دو هزار و ۷۱۱ نفر فعال و ۲۲۶ نفر در حال تمدید هستند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تعداد کل معرفی شدگان بیمه تامین اجتماعی تا اول اسفند ماه سال گذشته را یک هزار و ۴۶۸ نفر ذکر و اضافه کرد : این تعداد تا نیمه آذر ماه امسال ؛ شامل یک هزار و ۷۱۴ نفر است که از این شمار ، یک هزار و ۵۱۹ نفر پرونده کامل و ۱۹۵ نفر دارای پرونده ناقص هستند .

ثقتی در مورد ثبت نام کنندگان بیمه های تکمیلی نیز گفت : در حالی که تا اول اسفند ماه سال گذشته ، یک هزار و ۱۱۶ نفر در این بیمه ها ثبت نام کرده بودند ، این تعداد تا نیمه آذر ماه امسال ، یک هزار و ۴۷۰ نفر شامل ۸۱۹ نفر اصلی و ۶۵۱ نفر تحت تکفل است .

وی در خصوص بیمه عمر و حادثه ثبت نام کنندگان صندوق اعتباری هنر استان نیز آمار تا اول اسفند ماه سال گذشته را ۶۰۷ نفر بیان کرد در حالی که این تعداد تا نیمه آذر ماه امسال ، ۸۰۷ نفر است .