مدیرعامل گروه سرمایه گذاری توسعه ملی در نشست بررسی وضعیت فعالیت ایران پوپلین بر لزوم ادامه و تقویت روند رو به رشد بازیابی و احیای کارخانه ایران پوپلین تاکید کرد.

مهر گیلان /حسین مدرس خیابانی اظهار داشت: با رایزنی نماینده مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل صمت استان و لزوم هماهنگی و هم‌افزایی جهت حل مشکلات تولید این شرکت بزرگ اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ از سوی مقام معظم رهبری به نام مهار تورم، رشد تولید گفت: اگر ما بتوانیم کارخانه‌هایی نظیر ایران پوپلین را به وضعیت تولید مطلوب بازگردانیم، بدین ترتیب، به تحقق شعار رشد تولید و مهار تورم نیز کمک کرده‌ایم.

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری توسعه ملی راه نجات کشور را واگذاری تولید به بخش خصوصی دانست و اذعان کرد: ولی در حال حاضر اصلا برنامه واگذاری ایران پوپلین به بخش خصوصی رانداریم و لازم است با همت همه متولیان تولید و اجرای برنامه های کوتاه مدت مفید بازدهی و اشتغال آن را به اوج رونق خود برسانیم.

وی با بیان اینکه به حضور دکتر پورحیدری بعنوان یکی از افراد باتجربه وزارت صمت در گیلان دلگرم هستیم، تاکید کرد: بایستی به نحوی عمل کنیم که شرکت از خام فروشی پارچه پرهیز کند و آن را با رنگریزی طرح های متنوع با ارزش افزوده بالا عرضه نماید و از روند تولید کارمزدی خارج گردد تا به سود دهی مطلوب برسد.

وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت با توصیف برندهایی نظیر ایران پوپلین بعنوان دارایی های تکرار ناپذیر تصریح کرد: “اعتماد” به این برند صاحب نام؛ یک سرمایه اجتماعی است که با تعصب منطقه ای نیروهای انسانی پرتلاش و متعهد باید به این کارخانه برگردد و ما هم با تمام توان حتماً پشتیبانی و حمایت خواهیم کرد.

گفتنی است کارخانه ایران پوپلین در سال ۱۳۵۳ تأسیس و قسمت‌های مختلفی ازجمله ریسندگی، بافندگی، رنگرزی و چاپ در آن راه‌اندازی شد. این واحد تولیدی متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی از زیرمجموعه‌های هلدینگی بانک ملی است که مساحت آن ۲۵۰ هزار مترمربع و دارای ۱۱۶ هزار مترمربع زیربنا است.

در آغاز بازدید دکتر حسین مدرس از ایران پوپلین؛ کارگران و مهندسین کارخانه از نزدیک با ایشان گفتگو کردند