مدیرعامل آب منطقه ای گیلان با اشاره به کاهش 56 درصدی آورد آب سد سفید رود در سالجاری نسبت به مدت مشابه بلندت مدت گفت: کشاورزان موضوعات کمبود آب را به جای طرح در فضای مجازی، به ادارات آبیاری و امورات منابع آب در شهرستان ها اطلاع دهند تا دراسرع وقت رسیدگی شود.

مهر گیلان / وحید خرمی با اشاره به پخش فیلم ها و تصاویر خشکی در فضای مجازی که عمدتا دیر نشاء شده اند  ، گفت: متاسفانه شالیزارهایی که دیر نشاء شده‌اند  و تقویم زراعی را رعایت نکرده اند با توجه به افزایش دما با مشکل مواجه خواهند شد .

وی تصریح کرد : امسال با توجه به کمبود آورد آب سد سفیدرود ، برنامه نوبت بندی دقیقی را  بر اساس تقویم زراعی در شالیزارها به اجرا گذاشته ایم و تمامی برنامه های نوبت بندی آب کشاورزی را از طریق صدا و سیما و رسانه های جمعی به اطلاع کشاورزان عزیز رسانده ایم .

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان با ذکر اینکه زمین هایی که غالبا دیر نشاء شده اند  به مشکل بر می خورند،گفت: بررسی ها نشان می دهند ، زمین هایی که تقویم زراعی را رعایت کرده اند و در اردیبهشت ماه و روزهای آغازین ماه خرداد نشاء انجام داده اند مشکل آنها بسیار کمتر بوده و برای موارد نقطه ای نیز غالبا با  تجهیزات شخصی از قبیل پمپ آب قابل حل است.

وی در پایان تأکید کرد : کشاورزان عزیز هر گونه مشکل کم آبی در سطح شالیزارهای برنج را به ادارات آبیاری و امورات منابع آب شهرستانها اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی و نسبت به رفع مشکلشان اقدام شود .