رحیم شوقی شهردار رشت امروز شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ضمن حضور در هشتاد و هفتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی در مورد موضوعات مهم شهری و برنامه‌های شهرداری جهت اجرای پروژه‌های عمرانی نیمه تمام و طرح‌های عمرانی پیش رو مباحثی را مطرح کرد.

مهر گیلان / شهردار رشت همچنین ضمن ارائه گزارش در ارتباط با پروژه ممیزی املاک عنوان کرد: در این حوزه و به صورت پایلوت ممیزی املاک ۱۲۰ هزار ملک در محدوده منطقه چهار شهری انجام خواهد شد.

شوقی اقدامات شهرداری برای پیشبرد پروژه‌های مرتبط با مدیریت پسماند و اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ را تشریح کرد و گفت: با توجه به تاکیدات وزارت کشور، استانداری گیلان و شورای اسلامی شهر رشت مانع زدایی از برنامه‌های مدیریت پسماند، تسریع در فرآیند عمرانی و رایزنی برای تزریق اعتبارات ملی به صورت ویژه و بی‌وقفه در دستور کار شهرداری رشت قرار گرفته است. 

وی با بیان اینکه شهرداری و مدیریت توزیع برق شهرستان رشت در ارتباط با فعالیت‌های مشترک و همکاری جهت سرعت بخشیدن به پروژه‌های عمرانی و جابجایی خطوط برق مذاکرات خوبی را انجام داده‌اند گفت: با توجه به اینکه روند اجرای پروژه‌های عمرانی جدید به زودی در شهر رشت آغاز می‌شود به همین دلیل در این جلسات تلاش کردیم یکسری برنامه‌های مشترک را تعریف کرده و برای وصول مطالبات شهرداری از شرکت برق چاره اندیشی کنیم.

شهردار رشت در مورد مباحث مربوط به روشنایی معابر شهر و تعامل با شرکت برق برای رفع مشکلات و نقص‌های موجود نیز اشاراتی داشت و اضافه کرد: با توجه به مشکلات مالی و اعتباری که شرکت برق با آن مواجه است تصمیم بر آن شد تا یکسری از مطالبات شهرداری از این شرکت در خلال اجرای پروژه‌های عمرانی تهاتر شود.