رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه خط قرمز همه ما در نظام بهداشت و درمان رعایت حقوق بیمار است، گفت: طرح و پیگیری مطالبات صنفی در چارچوب قانون لازم است اما باید به‌جا و به‌موقع باشد و حقوق بیمار ضایع نشود.

مهر گیلان / عصر امروز نشست اعضای هیئت‌مدیره نظام پرستاری استان گیلان با دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تقدیر از تلاش‌های کادر پرستاری در نظام سلامت، اظهار کرد: تلاش‌های کادر پرستاری در نظام سلامت بسیار حساس و صبورانه است و شایسته تحسین همه است.

وی با اشاره به پرداخت ماهانه ۶٫۵ میلیارد تومان به پرستاران شرکتی آوای سلامت در گیلان، افزود: بخشی از این پرستاران در آزمون استخدامی اخیر برگزارشده، تبدیل وضعیت خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به پرداخت کارانه و تعرفه پرستاران، گفت: پرداختی پرستاران تا سال ۱۴۰۱ به‌صورت علی‌الحساب بخشی پرداخت و مابقی نیز به‌صورت عادلانه پرداخت می‌شود.

دکتر آشوبی در نظر گرفتن اقدامات رفاهی را برای کارکنان به‌ویژه پرستاران حائز اهمیت برشمرد و خاطرنشان کرد: در این جهت با تعامل و اشتراک ظرفیت‌ها بین دانشگاه‌ها خوشبختانه ظرفیت‌های رفاهی برای کارکنان نظام سلامت استان توسعه یافته است.

وی همچنین به پیگیری‌های صورت گرفته جهت افزایش سقف وضع مالیات بر حقوق پرستاران اشاره کرد و گفت: پرداخت مالیات الزامی است اما معتقدیم باید سقف پرداخت مالیات با توجه به تورم فعلی، برای دریافتی‌های زیر ۳۰ میلیون تومان برداشته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان پرستاران را قشر پرتلاش، نجیب و صبور جامعه دانست و گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا با افزایش پرداختی‌ها به کادر پرستاری و ایجاد فضایی آرام، پاسخگویی تلاش مضاعف و صبورانه پرستاران باشیم.

دکتر آشوبی با بیان اینکه دانشگاه در دوره کنونی خود را آماده شنیدن دغدغه‌های ذینفعان کرده، تصریح کرد: مسئولان نظام سلامت در گیلان، خادمان مردم و دیگر گروه‌های ذینفع هستند و آمادگی رفع هرگونه دغدغه‌ای در فضای گفت‌وگو، تعامل، منطق و قانون وجود دارد.

وی با بیان اینکه خط قرمز همه ما در نظام بهداشت و درمان رعایت حقوق بیمار است، گفت: طرح و پیگیری مطالبات صنفی در چارچوب قانون لازم است اما باید به‌جا و به‌موقع باشد و حقوق بیمار ضایع نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین از تلاش‌های صورت گرفته در جهت استیفای حقوق پرستاران خبر داد و گفت: تاکنون مطالبات پرستاران را در ابعاد مختلف پیگیری کرده‌ایم و از هیچ کوششی در این مسیر دریغ نخواهیم کرد.

گفتنی است در این نشست اعضای هیئت‌مدیره نظام پرستاری استان گیلان نیز هرکدام به بیان دیدگاه‌ها، مشکلات، چالش‌ها، دغدغه‌ها و همچنین نیازمندی‌های خود پرداختند.