رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت بسیج امکانات و استعداد در تحقق غربالگری فشار خون و دیابت تأکید کرد.

مهر گیلان / دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی پویش ملی سلامت( غربالگری فشار خون و دیابت) در سالن همایش‌های معاونت بهداشتی استان با اشاره به اهمیت مقوله پیشگیری، اظهار کرد: تمامی اقدامات بهداشتی نظیر غربالگری‌ها جهت تکمیل برنامه جامع سلامت خانواده است.

وی، آگاهی زودتر و مراقبت موثرتر را در پویش ملی غربالگری ها موثر دانست و افزود: پیشروی برنامه‌هایی بهداشتی و بیماریابی و کنترل بیماران، سهم قابل توجهی از شمار بیماران در مراکز درمانی را کاهش می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت تقویت ارتباط مردم با نظام شبکه تاکید کرد و گفت: باید با بهره‌مندی از ظرفیت بی‌نظیر دانش‌آموزان، غربالگری‌ها را به سبب بیماریابی و کاهش اشغال تخت‌های درمان، افزایش داد.

دکتر آشوبی جدی گرفتن اقدامات بهداشتی را در کاهش هزینه‌های مردم و دولت موثر دانست و تصریح کرد: تداوم غربالگری فشار خون و دیابت می‌تواند از بار بیماری و تحمیل هزینه بکاهد.

وی با تاکید بر گسترش برنامه غربالگری فشار خون و دیابت، گفت: باید با تجهیز اتوبوس آمبولانس و استقرار آن در مراکز پر ازدحام نظیر پیاده راه فرهنگی شهر رشت، فعال کردن مراکز غربالگری در مساجد و تکایا و همچنین بهره مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در این مهم، غربالگری فشار خون و دیابت در استان را به نحو احسن محقق کرد.