تمدید اعتباربیمه بیمه شدگان صندوق کارکنان دولت وافراد تحت تکفل آنان در چارچوب ضوابط بیمه ای ،بصورت سیستمی وبا ارسال لیست ماهیانه بیمه شدگان توسط دستگاه اجرائی بصورت خودکار وبدون نیاز به مراجعه حضوری چهار ماه تمدید می گردد.

مهر گیلان / دکتر عاطف راد مدیر کل بیمه سلامت پیرامون دستورالعمل افزایش سن فرزندان کارکنان دولت و بازنشستگان از ۱۸ سال به ۲۲ سال اظهار داشت: اعتبار بیمه فرزندان مشمول، تا پایان ۲۲ سالگی، به شرط عدم ازدواج یا اشتغال به کار منجر به پوشش بیمه، به همراه سرپرست تمدید خواهد شد.

فرزندان ذکور نیز از پایان ۲۲ سالگی تا پایان ۲۵ سالگی، به شرط تحصیل (با ارائه مدارک تحصیلی در هر نیم سال تحصیلی) و عدم ازدواج (با ارائه شناسنامه) یا عدم اشتغال به کار منجر به صدور پوشش بیمه، می¬توانند از طریق تماس با مرکز ۱۶۶۶ یا مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد، به تبع اعتبار سرپرست (در قالب تبعی ۱) نسبت به تمدید اعتبار بیمه خود اقدام نمایند. فرزندان اناث هم پس از پایان ۲۲ سالگی، به شرط عدم ازدواج یا اشتغال به کار منجر به صدور پوشش بیمه، هر ۲ سال با ارائه شناسنامه و کنترل ازدواج، همراه با سرپرست تمدید اعتبار خواهند شد.

وی یادآور شد: بیمه گزار می بایست خروج فرزند از شرایط پوشش بیمه والدین در هر زمان (کمتر از ۲۲ سال یا بیشتر از ۲۲ سال) از جمله ازدواج و اشتغال فرزندان کارکنان خود را در موعد مقرر در سامانه سازمان بیمه سلامت اعلام نماید. بدیهی است در صورت تاخیر در اعلام، بیمه گزار ملزم به کسر حق بیمه از حقوق بیمه شده و پرداخت به سازمان بیمه بابت مدت تاخیر خواهد بود.

وی افزود: تعداد بیمه شدگان سلامت در صندوق کارکنان دولت در استان گیلان ۱۸۶ هزار و ۶۹نفر است که۱۴درصد ازجمعیت بیمه شدگان بیمه سلامت را تشکیل می دهند.مدیر کل بیمه سلامت گیلان در پایان اعلام کرد: تمامی بیمه شدگان میتوانند با کد دستوری ۱۶۶۶#* نسبت به استعلام اعتبار پوشش بیمه خود اقدام نمایند. همچنین ضوابط مربوط بهپوشش بیمه صندوق کارکنان دولت نیز در پورتال سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی (https://ihio.gov.ir) در دسترس عموم قراردارد.