استاندار گیلان از حمایت دولت سیزدهم از نخبگان، پژوهشگران و فرهیختگان خبر داد و تصریح کرد: دولت، زیرساخت‌ها و امکانات لازم را با جدیت در اختیار پژوهشگران می‌گذارد و خود نیز اولین مشتری تولیدات داخلی آن‌ها است.

مهر گیلان/ دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان امروز در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن همایش‌های معاونت بهداشتی با تأکید بر رویکرد بومی در حل مشکلات و چالش‌های نظام سلامت، اظهار کرد: پژوهشگران و نخبگان داخلی به‌ویژه در نظام سلامت باید نگاهشان به استعداد و توانمندی‌های داخل باشد.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران در طول انقلاب اسلامی و خط‌شکنی این تحریم‌ها توسط پژوهشگران، افزود: پژوهشگران در طول انقلاب اسلامی با خودباوری و استقلال فکری خود ثابت کرده‌اند می‌توانند روی پای خود بایستند و کشور را از تلاطم تحریم نجات دهند.

استاندار گیلان یکی از افتخارات پژوهشگران نظام سلامت را تولید واکسن کرونا برشمرد ، گفت: تولید واکسن در کشور نشان داد نخبگان نظام سلامت قابلیت رقابت با همتایان خارجی خود را در دنیا دارند.

نماینده عالی دولت در گیلان از حمایت دولت سیزدهم از نخبگان، پژوهشگران و فرهیختگان خبر داد و تصریح کرد: دولت، زمین، زیرساخت‌ها و امکانات لازم را با جدیت در اختیار پژوهشگران می‌گذارد و خود نیز اولین مشتری تولیدات داخلی آن‌ها است.

دکتر عباسی با اشاره به توان و استعداد بالای نخبگان علمی سلامت‌محور در گیلان، گفت: بسیاری از معضلات زیست‌محیطی و سلامت‌محور کشور با توان و استعداد نخبگان و پژوهشگران گیلانی قابل‌حل است.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به روسیه و آمادگی گیلان برای جبران بخشی از نیازمندی‌های سلامت‌محور استان‌های داغستان و آستراخان، خاطرنشان کرد: هزینه‌های سلامت در داغستان و آستراخان بسیار بالا است و گیلان می‌تواند امروز به بهترین مقصد گردشگری در شمال کشور برای گردشگران روسی تبدیل شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به عزم دولت به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام درمانی در گیلان، گفت: احداث مراکز درمانی از جمله بیمارستان سازی در استان گیلان با شتاب بیشتری در حال دنبال است و یقیناً با توسعه حمل نقل ترکیبی به‌ویژه هوایی و توسعه زیرساخت‌های درمانی، توریسم سلامت در استان به معنای واقعی ایجاد خواهد شد.