معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از احیای ۳۶۰۰ واحد تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی کشور خبر داد و گفت: مواد اولیه دغدغه اصلی تولید است.

مهر گیلان /فرشاد مقیمی در حاشیه بازدید از چندین واحد تولیدی و صنعتی در رشت در اظهار کرد: روند پروژه‌های صنعتی و تولیدی در حال اجرای گیلان مورد بررسی میدانی قرار گرفت.

وی با اشاره به برخی پروژه‌های تعهدی در گیلان در حوزه صنعت و تولید افزود: به تعهدات بخشی از پروژه‌های تولیدی و صنعتی در گیلان عمل شده است.

معاون وزیر صمت، تأمین مواد اولیه را دغدغه اصلی تولیدگران برشمرد و بیان کرد: تمهیدات لازم برای تأمین مواد اولیه تولیدگران و واحدهای صنعتی اندیشیده شده است.

مقیمی با بیان اینکه چالش‌های ارزی از دیگر مشکلات تولیدکنندگان است، گفت: نبود نقدینگی و ارز سبب شده تا واحدهای تولیدی در واردات و تأمین مواد اولیه با چالش روبرو شوند.

وی تأمین انرژی را یکی دیگر از اهم مشکلات واحدهای تولیدی برشمرد و افزود: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته مشکلات تأمین انرژی به زودی برطرف می‌شود.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه افزایش ظرفیت تولید در اولویت قرار دارد، گفت: با سرمایه گذاری حجیم و تخصیص اعتبارات می‌توان به افزایش ظرفیت رسید.

مقیمی از احیای ۳۶۰۰ واحد تولیدی در کشور خبر داد و اضافه کرد: آمار ۱۷ درصدی واحدهای راکد مستقر در شهرک‌های صنعتی کشور در دو سال اخیر به ۱۳ درصد کاهش پیدا کرده است./