رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان در یادداشتی فرا رسیدن سالروز گرامیداشت ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز را گرامی دانست و نوشت ؛

مهر گیلان / ۱۳آبان، روزی است که بر تارک آن حوادث بزرگ و سرنوشت سازی از تاریخ ملت ایران به ثبت رسیده است، روزی که در زوایای مختلف آن نماد مقاومت و پایداری ایرانیان در برابر استکبار جهانی آشکار است.
در ادامه این یادداشت آمده است ؛ این رویداد تاریخی در واقع یادآور حوادث مهمی است که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و حذف مظاهر و نمادهای استکبار از جغرافیا و صحنه اداره ایران نقش اساسی ایفا کرد و شاید تاریخ معاصر ما روزی با این درجه از اهمیت و بزرگی کمتر به یاد داشته باشد.
این واقعه تاریخی از خاطره انگیزترین روزهای انقلاب شکوهمند اسلامی است.

۱۳ آبان زاد روزانقلابی بزرگتر از انقلاب اول است که حضرت روح الله آن‌را انقلاب دوم نامیده است.

در یادداشت مهدی محبوبی حسن کیاده  مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان آمده است ؛ 
۱۳ آبان روز دانش آموز است، زیرا در چنین روزی دانش آموزان انقلابی توانستند گوهر دانش و آموزندگی را در آیینه حماسه و دلیری بتابانند و غبار خود باختگی را از سیمای مدرسه بزدایند .

در این روز، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به رژیم منفور پهلوی و دخالت‌های آمریکا در ایران به صحنه آمدند اما دژخیمان شاه آنان را آماج حملات وحشیانه خود قرار دادند و فرزندان انقلاب را به خاک و خون کشیدند