مدیرکل بیمه سلامت گیلان از خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه سلامت برای افراد مبتلا به موکوپلی ساکاریدوز خبر داد.

مهر گیلان / دکتر عاطف راد مدیر کل بیمه سلامت از خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه سلامت برای افراد مبتلا به موکوپلی ساکاریدوز (MPS) اشاره کرد و گفت: کار درمانی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی و مشاوره و تجویز سمعک از جمله خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه سلامت برای این افراد می باشد.عاطف راد با بیان اینکه هزینه های درمان افراد مبتلا به موکوپلی ساکاریدوز تحت پوشش قرار دارد، افزود: ۱۰۰ درصد تعرفه در بخش دولتی و ۸۰ درصد تعرفه در بخش خصوصی توسط سازمان های بیمه گر پایه و صندوق بیماران خاص و صعب العلاج پرداخت می شود و این بیمه شدگان در مراجعه با بخش غیردولتی فقط ۲۰ درصد تعرفه را پرداخت می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان تصریح کرد: افرادی مشمول دریافت این خدمات هستند که دارای بیمه پایه درمان باشند و در سامانه بیمه سلامت و صندوق بیماران خاص و صعب العلاج نشان دار شده باشند..

وی با بیان اینکه افراد با شماره گیری کد دستوری #۱۶۶۶* از طریق شماره همراه خود می توانند از نوع بیمه پایه درمان و اعتبار آن مطلع شوند، یادآور شد: افرادی که فاقد پوشش بیمه درمان پایه باشند، می توانند به صورت غیر حضوری با ورود به سامانه “شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران” و یا مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد برای بیمه شدن خود اقدام کنند. وی در پایان یاد آور شد شماره تلفن ۱۶۶۶ بصورت شبانه روزی پاسخگویی بیمه شدگان و مردم عزیز می باشد