فرماندار رشت گفت: در حال حاضر راه دسترسی و برق ۹ روستای این شهرستان قطع است که با تلاش نیرو‌های امدادی تا امشب شرایط این مناطق عادی خواهد شد.

مهر گیلان / مهندس کیا عاشوری در گفتگوی با خبرنگاران گفت: به دلیل بارش سنگین برف در شهرستان رشت، به ویژه منطقه سنگر و امام زاده هاشم، در حال حاضر راه دسترسی و برق ۵ روستای بخش سنگر قطع است که نیرو‌های راهدای در تلاشند تا مسیر‌ها را هرچه زودتر در این منطقه بازگشایی کنند و نیرو‌های شرکت توزیع برق هم تا امشب برق این روستا‌ها را وصل خواهند کرد.

فرماندار شهرستان رشت همچنین از قطع راه و برق ۴ روستای منطقه امام زاده هاشم این شهرستان خبر داد و گفت: به دلیل بارش سنگین برف و شکسته شدن و سقوط درختان بر روی کابل‌های برق ، جریان برق این روستا‌ها قطع شده که نیرو‌های راهداری در حال بازگشایی مسیر هستند.

کیا عاشوری با بیان اینکه هیچ گونه قطعی آب و گاز تاکنون در شهرستان رشت گزارش نشده است، افزود: در حال حاضر همه راه‌های اصلی شهرستان رشت باز است و تردد خودرو‌ها جریان دارد.

وی با اشاره به وضعیت نانوایی‌های شهرستان و نظارت بر فعالیت همه واحد‌ها به ویژه در شرایط برفی، اضافه کرد: ۵ هزار کیسه آرد مازاد برای تامین نان مردم شهرستان رشت، به زودی در نانوایی‌های شهرستان توزیع می‌شود.

فرماندار رشت با اشاره به قطع بارش برف در منطقه، گفت: در این شرایط، امداد رسانی دستگاه‌های خدمات رسان با سرعت و سهولت بیشتری در حال انجام است.