مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از پایان اجرای طرح سلامت نوروزی 1403 خبر داد و گفت؛ در طی 40 روز اجرای این طرح، بیش از 94 هزار بازدید و بازرسی از اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و شبکه های آبرسانی استان انجام شد.

مهر گیلان / مهندس مهدی جواهرشناس- مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه طی ۴۰ روز همزمانی ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروزی، بیش از ۹۴ هزار و ۴۰۰ بازرسی در راستای طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ توسط بازرسان سلامت محیط و کار از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و سامانه های آبرسانی سراسر استان صورت گرفت، اظهار کرد؛ در طی این بازدید و بازرسی ها، ۴۶۷ مرکز و اماکن متخلف به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی  با اشاره به اینکه در این بازدیدها، ۲۵۹ محل متخلف تعطیل شدند،  گفت ؛ این بازرسی ها در راستای حفظ سلامت مواد غذایی و رعایت بهداشت امکان انجام شد طی بازدیدهای انجام شده، ۴۰ روز گذشته، بیش از ۵۴ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف و از چرخه توزیع و مصرف مردم خارج شد.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه ، در پایان یادآور شد؛ علاوه بر مواد غذایی، بیش از ۴۲ هزار مورد کلرسنجی از سامانه های آبرسانی در این مدت انجام شده و یک هزار و ۵۱۳ مورد نیز از آب این شبکه ها نمونه برداری شده است.

لازم به ذکر است؛ طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ با تشدید بازرسی های کارشناسان سلامت محیط و کار، همزمان با سراسر کشور از ۱۵ اسفند سال ۱۴۰۲ تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ در سراسر استان اجرا شد.