به گزارش مهر گیلان -رئیس جمهوری روسیه امروز رسما با امضای مجاز بودن زدن واکسن کرونای ساخت روسیه، آن را برای استفاده عموم قانونی کرد. پوتین: روسیه به واکسن کرونا دست یافته است به گزارش مهر گیلان ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: روسیه برای اولین بار در جهان به واکسن کرونا دست یافته […]

به گزارش مهر گیلان -رئیس جمهوری روسیه امروز رسما با امضای مجاز بودن زدن واکسن کرونای ساخت روسیه، آن را برای استفاده عموم قانونی کرد.

پوتین: روسیه به واکسن کرونا دست یافته است به گزارش مهر گیلان ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: روسیه برای اولین بار در جهان به واکسن کرونا دست یافته است.
پوتین افزود: روسیه نخستین کشور جهان که موفق به ثبت واکسن کرونا شده است.
نخستین واکسن کووید – ۱۹ روسیه به طور مشترک از سوی موسسه تحقیقاتی گامالیا و وزارت دفاع روسیه تولید و آزمایش‌های بالینی آن ۱۸ ژوئن آغاز شد که همه ۳۸ داوطلب آن در برابر این بیماری ایمنی یافتند.
آسوشیتدپرس از مسکو نیز گزارش داد ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد واکسن کرونا روسیه ثبت شده است و دختر وی نیز جزء کسانی است که این واکسن به وی تزریق شده است.

۲۰ کشور واکسن روسی را پیش خرید کردند
مسکو می‌گوید تاکنون بیست کشور مجموعا یک میلیارد دوز از واکسن کرونای ساخت روسیه را سفارش داده اند.
پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز رسما با امضای مجاز بودن زدن واکسن کرونای ساخت روسیه، آن را برای استفاده عموم قانونی کرد.

تولید صنعتی واکسن سپتامبر آغاز می شود
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو‏، منابع رسمی روسیه سه شنبه اعلام کردند واکسن روسیه برای کرونا به یاد نخستین ماهواره‌ای که اتحاد جماهیر شوروی سابق به فضا پرتاب کرد‏، «اسپوتنیک» نامگذاری شد.
این منبع رسمی اعلام کرد تولید صنعتی واکسن روسیه از ماه سپتامبر آغاز می‌شود ./ خبرگزاری صداو سیما